tidligere ægteskab

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
forvirret88

tidligere ægteskab

Indlæg af forvirret88 » 03.07.2013 00:06:44

Hej,

Først og fremmest vil jeg takke for jeres initiativ!

Jeg må indrømme at jeg foretrak at oprette et nyt tråd fordi det er lettere, (håber det er ok).

Jeg har desværre været gift med en, som ikke ville giftes på rådhuset. Nu vil jeg gerne giftes på ny med en fra Tyrkiet. Kan mit tidligere ægteskab gavne vores ansøgning om familiesammenføring, selvom jeg ikke kan bevise at jeg har været gift?

(Så kan jeg ligeså godt stille et andet spørgsmål her)
Hvad er nemmest; at blive gift i Tyrkiet eller i DK, efter at bejleren har fået visum? (der er for MANGE regler at holde styr på)

På forhånd tak
MVH

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: tidligere ægteskab

Indlæg af mh1 » 03.07.2013 05:30:08

Det er MERE end OK at oprette en ny tråd til sine egne spørgsmål, det er meget bedre end at begynde at blande sine ting ind i en andens :wink:

Hvad mener du med at du har været gift, men ikke kan bevise det? Hvis du ikke er blevet viet af en person, som er autoriseret til at forrette vielser, så har du ikke været gift.

I øvrigt kan det på ingen som helst måde gavne en fs, at man har været gift før, hvorfor tror du det?

Hvad der er nemmest for lige netop jer skal jeg ikke kunne sige. I begge tilfælde skal én af jer fremskaffe fødsels- og civilstandsattester, som skal legaliseres med en apostille og oversættes til tyrkisk, hvis I skal vies i Tyrkiet, til dansk eller engelsk, hvis det skal ske i DK.
mh
Rådgiver for ÆUG

forvirret88

Re: tidligere ægteskab

Indlæg af forvirret88 » 07.07.2013 18:26:25

Tusind tak for svaret. Det lød bare som om det var nemmere at fs hvis man havde været gift, på nyidanmark.dk

Besvar