Hej
Jeg skal giftes i udlandet, og nogle foreslår Dubai, da min forlovede er fra Pakistan og der er få lande han kan rejse ind i af den grund på visum, før vi er gift. Jeg ved ikke om Tyrkiet er en mulighed også?
jeg kan ikke tage til Pakistan, da det er for farligt, og han kan ikke komme hertil før vi er gift. Vi ønsker familiesammenføring senere, men før vi kan få et visum til DK, skal vi giftes, hvilket vi også ønsker.
Vi er muslimer, men som udgangspunkt ønsker vi en "borgerlig vielse" ala rådhuset i DK, hvis det er muligt, da vi senere vi holde en fest med familien i DK.
Er der nogle, der kan fortælle hvordan det foregår, hvem skal vi kontakte osv og vi modtager også gerne forslag til lande, hvor vi kan få dette gjort.
Hvis nogle kan sige hvad det koster vil det også være en stor hjælp.
Den norske sømandskirke i Dubai vier ikke muslimer, så vi ved ikke helt, hvor vi nu skal henvende os. US og ambassaderne har ikke kunnet hjælpe.
Jeg modtager også gerne PBer, hvis nogle ikke vil skrive om det i tråden.
Ægteskab i Dubai eller Tyrkiet
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Ægteskab i Dubai eller Tyrkiet
En kirke kan naturligvis ikke vie 2 muslimer.
Du og din forlovede kan blive viet i Tyrkiet, som vil være bedøvende ligeglade med jeres religiøse tilhørsforhold. ALLE gyldige vielser i Tyrkiet er borgerlige, for der er ingen anden form for gyldig vielse.
I vil som udlændinge formodentlig automatisk få en 'international vielsesattest', ellers kan I bede om den, så det bliver let at få den oversat. Den er vist stadig kun på tyrkisk, tysk og fransk, men ikke engelsk.
Du kan læse her, hvad der kræves af medbragt dokumentation (en af de få som har engelsk tekst):
http://en.beyoglu.bel.tr/beyoglu/servic ... ionId=1697
Al dokumentation SKAL oversættes til tyrkisk af en 'yeminli tercüman', dvs. en autoriseret oversætter.
Du og din forlovede kan blive viet i Tyrkiet, som vil være bedøvende ligeglade med jeres religiøse tilhørsforhold. ALLE gyldige vielser i Tyrkiet er borgerlige, for der er ingen anden form for gyldig vielse.
I vil som udlændinge formodentlig automatisk få en 'international vielsesattest', ellers kan I bede om den, så det bliver let at få den oversat. Den er vist stadig kun på tyrkisk, tysk og fransk, men ikke engelsk.
Du kan læse her, hvad der kræves af medbragt dokumentation (en af de få som har engelsk tekst):
http://en.beyoglu.bel.tr/beyoglu/servic ... ionId=1697
Al dokumentation SKAL oversættes til tyrkisk af en 'yeminli tercüman', dvs. en autoriseret oversætter.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Tusind tak 
Ved du om en pakistaner kan få visum til Tyrkiet tilfældigvis? Jeg vil naturligvis også undersøge det
Ved du om en pakistaner kan få visum til Tyrkiet tilfældigvis? Jeg vil naturligvis også undersøge det
-
mh1
- Kontakt:
Har du ikke spurgt om det før, og fået at vide at det burde være muligt? Men i hvert fald:
Har han et almindeligt pas, som er gyldigt i mindst 6 mdr. længere end hans visum skal være gyldigt til, kan han få turistvisum. Visum udstedes for 90 dage. Han skal henvende sig til den tyrkiske ambassade
Normalt er det et krav, at man kan dokumentere at have tilstrækkelige midler til at dække sine omkostninger. Det kan være i form af nogle hundrede dollar/euro i kontanter, man har på sig ved indrejse, samt internationale kreditkort (visa, master, american express).
Det er ikke et krav, men særdeles fornuftigt at tegne en rejse-sygeforsikring. Det vil næppe skade at fremvise policen samt en reservation til/købt og betalt returbillet.
Normalt tager det ikke mere end en uge at behandle ansøgninger (min erfaring med at få visum til opholdstilladelse fra ambassaden i Kbh).
Adressen til ambassaden i Islamabad er her (engelsksproget version):
http://konsolosluk.gov.tr/pk/en/Temsilcilikler/250.aspx
Link til engelsksproget ansøgningsformular til visum findes på siden her: http://www.mfa.gov.tr/visa-information- ... ers.en.mfa
Du kan klikke videre på siderne for at få yderligere information.
Har han et almindeligt pas, som er gyldigt i mindst 6 mdr. længere end hans visum skal være gyldigt til, kan han få turistvisum. Visum udstedes for 90 dage. Han skal henvende sig til den tyrkiske ambassade
Normalt er det et krav, at man kan dokumentere at have tilstrækkelige midler til at dække sine omkostninger. Det kan være i form af nogle hundrede dollar/euro i kontanter, man har på sig ved indrejse, samt internationale kreditkort (visa, master, american express).
Det er ikke et krav, men særdeles fornuftigt at tegne en rejse-sygeforsikring. Det vil næppe skade at fremvise policen samt en reservation til/købt og betalt returbillet.
Normalt tager det ikke mere end en uge at behandle ansøgninger (min erfaring med at få visum til opholdstilladelse fra ambassaden i Kbh).
Adressen til ambassaden i Islamabad er her (engelsksproget version):
http://konsolosluk.gov.tr/pk/en/Temsilcilikler/250.aspx
Link til engelsksproget ansøgningsformular til visum findes på siden her: http://www.mfa.gov.tr/visa-information- ... ers.en.mfa
Du kan klikke videre på siderne for at få yderligere information.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Tak 
Nej det har jeg spurgt om før. Ja jeg kan selv finde de sider - det var mere hvis en vidste om en pakistaner kunne - for dem gælder der jo særregler i rigtig mange lande.
Han skal ikke bo der - kun være der i ca 2 mdr inden han kan få sit visum til Dk. Jeg kontakter ambassaden - thanks
Nej det har jeg spurgt om før. Ja jeg kan selv finde de sider - det var mere hvis en vidste om en pakistaner kunne - for dem gælder der jo særregler i rigtig mange lande.
Han skal ikke bo der - kun være der i ca 2 mdr inden han kan få sit visum til Dk. Jeg kontakter ambassaden - thanks
-
mh1
- Kontakt:
OK, så har du ikke spurgt, men i hvert fald fået det at vide: viewtopic.php?f=4&t=11200&start=15
Prøv at sætte dit læsetempo ned, det virker lidt som om du ikke får det hele med.
Prøv at sætte dit læsetempo ned, det virker lidt som om du ikke får det hele med.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG