Giftes i Thailand

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Jong

Giftes i Thailand

Indlæg af Jong » 07.04.2013 10:33:30

Hej ÆUG.

Jeg tager til Thailand i juni månede, denne gang for at blive gift med min dejlige kæreste. Jeg ved snart ikke hvor meget jeg har læst om dokumenter og alt mulig andet der skal bruges og oversættes, og jeg må indrømme at jeg ikke er blevet ret meget klogere, i min lille verden syntes jeg ikke det er så let. Men det har vi jo nogle meget "kloge" menesker der bestemmer. :evil:

Hvordan gør jeg det mest rigtige, så jeg pludselig ikke står i Bangkok og mangler et eller andet??

Jeg skal være der i fire uger, så jeg håber vi kan nå det hele, det er så vores plan at gifte os i DK næste gang hun kommer til Dk. På lang sigt vil vi selfølgelig blive sammen, nok her i DK, men det kan hun jo ikke bare lige få lov til, der skal jo udfyldes mange dokumenter inden vi når så langt, tror bare det hele går lidt bedre hvis vi er gift først, har jeg ret i det ?

Er der en bedre måde at gøre det på?

Vi vil blive sammen, giftes eller ej!!
Hun er 42år aldrig gift, jeg er 52år aldrig gift... Men vi har bestemt at det skal være os to :D

Håber ikke det lyder alt for tosset det jeg har skrevet.
Forsat god søndag og stort tak for ÆUG!!

Mvh Jong.

jesperK

Re: Giftes i Thailand

Indlæg af jesperK » 07.04.2013 12:14:51

For at bliv gift i Thailand kræver det:

1: Have ægteskabsattest fra din hjemkommune.
2: Udfylde oplysningsskema fra ambassaden i Bangkok.
3: Have en ægteskabsattest fra ambassaden på engelsk og thai.
4: Attesten fra ambassaden skal legaliseres af det thailandske udenrigsministerium.
5: Så er I klar til at blive gift på et "Ampur"!
6: Indberetning til de danske myndigheder. Vielsesattesten skal oversættes og
legaliseres.

Se mere her: http://thailand.um.dk/da/rejse-og-ophol ... aegteskab/

Hvis I skal giftes i Denmark i forbindelse med et Visum besøg. Kræver det normal følgende dokumentation af hende.

1. Fødselsattest.
2. Civilstatusattest, udstedt af den thailandske statsborgers hjemkommune.
3. Evt. skilsmisseattest, - eller i tilfælde af tidligere ægtefælles død, dødsattest.
4. Evt. navneændringsattest, hvis relevant.
5. Kopi af pas.

Det skal oversættes og legaliseres, selvfølige ikke hendes pas :)

Se mere her:http://thailand.um.dk/da/rejse-og-ophol ... i-danmark/

Jeg er selv thai-gift og vil sige at den model jeg blev anbefalet var søg visum og så bliv gift i DK for derefter søg FS. Hvis nok den meste anvende model. Men selvfølige man skal først bestemme hvor man vil ha sit liv :) sammen.

Har dog hørt at hvis man er gift og man har boet i hver sit land i længere tid, kan det få indflydelse den da dag man søger FS. Ved ikke om det er rigtigt :?

soreng

Indlæg af soreng » 08.04.2013 09:50:21

jesperK skrev:Har dog hørt at hvis man er gift og man har boet i hver sit land i længere tid, kan det få indflydelse den da dag man søger FS. Ved ikke om det er rigtigt :?
Det har jeg svært ved at se hvorfor det skulle.
Lad nu være med at gøre spørgeren unødvendig nervøs ved at vidergive rygter du har hørt af en, der kendte en, der engang sad ved siden af en person i flyveren, der havde prøvet..... :-)

Der er ikke noget ulovligt eller forkert ved at bo hver for sig i hvert sig land, og i længere tid, efter at man er blevet gift. Det påvirker ikke ens mulighed for senere af få fs.
Og hvorfor skulle det også det? Hvad skulle grunden være til at det kan have indflydelse på ens ansøgning om fs?

Jong

Indlæg af Jong » 08.04.2013 16:20:53

Jeg takker mange gange for jeres svar! :)

Mvh Jong.

Jong

Indlæg af Jong » 21.05.2013 19:26:20

Hej igen.

Så er alt ved at være på plads, og jeg er klar til fire uger sammen med min kommende hustru, nu har vi snakket om at hun tager med mig til DK når min ferie er forbi, og senere søge FS når vi er i DK. :)

Kan jeg lave alle de nødvendige blanketter/Invitationer til visumbesøg på ambassaden i Bangkok ?, syntes det er lidt nemmere når vi er der begge to!

Er det den rigtige måde at gøre det på, eller skal vi gøre det anderledes ?

Vil først søge FS når vi er i DK.

Mvh Jong.

Balle

Indlæg af Balle » 05.06.2013 18:59:48

Jeg er selv lige blvet gift her nede, så lidt fra mine oplevelse

Når de har fået papirerne til og blive gift fra ambersaden dette tager 2-3 dage og koster 4900b så skal i til thai udenrigs ministeriet i nord af Bangkok.
Hvis i kommer inden kl 1200 kan i betale 800b og så klare de det samme dag ellers tager det et par dage og koster mindre

Så skal i på amphor det skal i tage til bang rak i silom området de har styr på og gifte udlændinge og har ikke underlige krav (jeg mødte nogle i ladphrao)
Så en oversættelse fra thai til eng. Kan laves lige overfor amphor og koster 1000b det tog 30min så tilbage til udenrigs ministeriet og så ambersaden
Hvis i vil spare lidt tid send den på mail til ambersaden så kan de pre godkende den ellers skal i vente 2-3 dage på det

Jeg har fået forskælige meldinger om i kan søge visum inden de er færdige på ambersaden men vi har søgt og ikke fået problemer med det.

Så hvis i er lidt vældige med det held kan i klare det på 5 dage

Besvar