Hej jeg har et spørgsmål vedr. min kæreste som er fra Thailand.
Situationen er således:
Hun og jeg bor i Tyskland, jeg er dansker og hun er thai. Hun har dog permanent opholdstilladelse og arbejdstilladelse i Tyskland og levet der over 10 år.
Hun har været gift med en tysk mand, hun er så netop blevet skilt fra ham via retten, og vi afventer nu blot de sidste papire på dette.
Hun har ex-ægtemandens efternavn. Ifølge de tyske myndigheder må hun beholde dette og har retten til det.
Spørgsmålet er nu, SKAL hun efter skilsmissen er 100% gennemført tilbage i Thailand ændre sig navn (på papiret) tilbage til hendes oprindelige pigenavn? hvis hun vil gifte sig på ny? (det har vi nemlig hørt nogle sige, at hun skal tilbage til Thailand og have lavet nogle papire igen - og at det er noget med en lov i Thailand??? nogen der er bekendt med dette) Vi har tænkt os at gifte os i Danmark, da det er mere ukompliceret papirmæssigt end i Tyskland. Kan hun ikke bare beholde sit tyske efternavn (med hendes fornavn selvfølgelig, som hun jo allerede er registreret med) og så direkte gifte sig i Danmark? Jeg håber jo lidt på at det med at hun igen skal have sit pigenavn registreret blot er noget der er nødvendigt i Tyskland og ikke i Danmark?
Er der nogen der har erfaringer med dette?
Thai skilt og så gifte sig igen
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Thai skilt og så gifte sig igen
Der vil næppe være nogen problemer i Europa. Når hun har boet i Tyskland hele tiden, burde en dugfrisk skilsmisseattest derfra være tilstrækkeligt til at få tilladelse til at indgå ægteskab i DK. Ellers kunne det jo være i Tyskland, hvis det endelig skulle være.
Om der evt. kan være nogen i Thailand ved jeg ikke.
Om der evt. kan være nogen i Thailand ved jeg ikke.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG