Hej jeg er 42 år og har gennem et år og ni måneder skrevet med en pige i kina.
vi planlægger at gifte os. jeg har endelig booket et fly til kina i næste måned.(16dage i Nanning) har rejseforsikring og hotelbooking i Nanning. nyt pas med visum er på plads(havde skiftet mellemnavn). civilstands erklæring er udfyldt af mig scannet og sendt til hende.(på engelsk) hun har underskrevet, scannet og sendt tilbage. har fået documentet tilbage fra kommunen. Det har været sendt til udenrigsministeriet og er blevet verificeret. jeg har været på kinesisk ambassade i Hellerup og fået det verificeret der også. er jeg klar nu? jeg læser om hvad myndighederne kræver dernede. det bekymre mig lidt. de siger det skal tydeligt fremgå at man er SINGLE. hvordan får man lige det? jeg er fraskilt. og er efter danske myndigheder godkendt til at indgå ægteskab med vedkommende person. mangler jeg noget?? jeg vedhæfter lige hvad de har skrevet fra deres ægteskabs kontor: If marry in china, you need :1:the valid passport or other valid international travel certificates of the applicant.2:certificate of no spouse issued by the notary office or the authoritative agency in his/her home country and authenticated by the embassy(consulate) of the people’s republic of china in that country or home country’s embassy(consulate) in china;or certificate of no spouse issued by the embassy(consulate) of the applicant’s home country in china (the name ,date of birth,and certificate number on the single status certificate must be in conformity with those with appearing on the pasport ,and the applicant’s current marital status must be clearly indicated as single on the single status certificate3:translated documents of certificate or declaration for no spouse(everything in foreign language must be translated into chinese)4:photocopies(A4) of valid passport or other valid international travel certificates:the personal information page and photo-containing page of passport or certificates,valid visa page,and the latest port entry page of passport. vi kan gøre to ting. gifte os i kina og søge familiesammenføring og visum. eller visum til hun kan besøge mig i danmark efter vi har mødtes i kina og giftes i danmark. Tidligere var det ikke muligt at invitere hende da vi aldrig har mødtes. Jeg har læst mange gode ting her på siden og om regler og råd, samt på nyidanmark. men er faret lidt vild i det hele nu. læser om andre der tidligere har været i kina og nanning og prøvet det før, høre gerne fra dem. hvordan er det gået siden? skal man være i arbejde og have et job at vende tilbage til for at kunne få visum til danmark? skal hun have en opsparing for at få visum hvis jeg invitere og står for alle udgifter? jeg har job og en datter boende. så regner med at slippe for bankgaranti etc. nogen gode råd? erfaringer?
giftes med kineser. hvad nu?
-
fundiver199
Re: giftes med kineser. hvad nu?
Du skal bruge en ægteskabsattest fra din kommune for at blive gift i udlandet. Det er ikke noget problem at få visum, når man er gift med den, man skal besøge.