Hun har 1,5 år tilbage før hun opfylder betingelserne for permanent opholdstilladelse i Danmark.
Måske nogle af jer har oplevet at være forelsket og sammen med en familiesammenført kvinde til Danmark, der er i et ægteskab og ved, hvad der er smart at gøre ift. at kunne være sammen og få børn sammen?
Som jeg ser der, er der et par muligheder for os - det kan være, du vil kommentere på dem?
1) Min kæreste og hendes mand kan blive sammen indtil min kæreste bliver gravid med hendes og mit barn, hvor vi så kan tone rent flag ift. faderskab af barnet.
Hva har vi da af muligheder for at hun og barnet står bedst muligt ift. at vi to kan blive i dk? Vil barnet automatisk blive dansk statsborger, når det er født i dk? Hvordan vil en skilsmisseproces se ud, da hun er blevet gravid med en anden dansk mand (mig) og har fået et barn født i Danmark. Er det sandsynligt at hun vil kunne blive smidt ud da?
2)Vi kan melde rent bord nu (før barn) og grundet utroskab (fra begges sides - min kærestes mand har også fundet sig en dejlig, ny kæreste) få en hurtig skilsmisse.
Hun vil - som jeg forstår - da befinde sig i en process omkring inddragelse af hendes opholdstilladelse - hva stiller vi op her?: Kan vi blive gift med det samme midt i denne proces og ansøge påny? Eller vil det være mest sandsynlig, at hun skal tilbage til Cuba?
Vil de danske myndigheder se på vores kærlighed (hendes anden i dk) som tegn på proforma-ægteskab og hvad vil det i så fald betyde? Det danske system er sgu noget langhåret noget
Mange tak for hjælpen til jer alle
Vh Peter