Vielse og ægtefællesammenføring på kort tid

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

fundiver199

Re: Vielse og ægtefællesammenføring på kort tid

Indlæg af fundiver199 » 12.07.2012 15:17:39

Som sagt er legalisering en standardiseret proces, der er indgået en international aftale om, som alle lande mig bekendt deltager i. Så ja den beskrevne proces er også gældende, hvis et dokument skal anvendes i Sverige eller i alle mulige andre lande.

Brox

Indlæg af Brox » 05.11.2012 18:51:39

Jeg holder mig i samme tråd, selvom emnet ikke længere er helt det samme.

Vi har nu modtaget nyt pas og e-mailede det i fredags fordi vi fik fortalt at såfremt de havde modtaget kopi af nyt pas, inden der blev afsagt afgørelse i vores sag, ville benytte det nye pas i afgørelsen.

Da vi ringede ind i dag for at høre status fik vi at vide, at de ikke havde registreret modtagelse af kopi og der normalt gik 2 uger inden det blev registreret ( hvilket givetvis betyder 2 uger x2...).

Lad os nu sige at de træffer afgørelse indenfor de næste 2 uger, så vil det nye pas ikke indgå og opholdstilladelsen vil udløbe i løbet af en måned, grundet udløbsdatoen i det gamle pas.

Nu er jeg ikke så skarp i forvaltningsret, men kan det passe at Udlændingestyrelsen bare sådan kan lade være med, at tjekke sin post?
Ville det være en god ide at sende en kopi af passet med afleveringsattest i stedet?, for så er de jo tvunget til at acceptere, at de har modtaget det.

Det er nu ca. 4 1/2 måned siden vi søgte og omkring 2 måneder siden vi afgav bankgaranti...

Brox

Indlæg af Brox » 18.11.2012 13:04:24

Vi har nu fået opholdstilladelse på 2 år, så det er dejligt.

Vi siger mange tak for hjælpen, og jeg vil forsøge at hjælpe andre herinde med den viden jeg nu har.

Jeg har postet et sidste spørgsmål inde under livet i danmark om skat, hvis der er nogen der kan svare er de meget velkomne

Nong

Indlæg af Nong » 10.12.2012 11:45:55

Kaere alle,

Jeg staar nu i samme situation, at vi har 12 dage til at blive gift.
Det tog meget laengere tid end ventet at indhaendte civil stands attest fra distrikts kontoret i Thailand. Damen ville ikke udlevere den til min kaerestes soester selvom dette er normal procedure. Vi skulle haente en fuldmagt fra Thai ambassaden i danmark, fandt vi selv ud af.

Da vi nu ikke har tid til at faa det legaliseret i Thailand, selveom vi har betalt et kontor for at goere det, saa undersoegte jeg muligheden for at faa det stemplet i Danmark.

Jeg fandt frem til Tolkegruppen.dk og hende jeg talte med, overbeviste mig om at det kunne de klare. Hun sagde at det gjorde de hver uge. Jeg havde ogsaa laest pa nettet om en mand der havde gjort det samme via tolkegruppen, og havde faaet aegteskabserklaeringen, paa denne maade.

Da jeg var skeptisk, har jeg ringet til tolkegruppen flere gange. Og svaret er hver gang at de oversaetter dokumentet, og tager forbi handelskammeret, og faar det stemplet.

Dette skulle ifoelge hende vare fuldt gyldigt. Saa det har jeg satset paa. Havde alligevel ingen anden valg.

Men udfra hvad i her skriver, saa kan der jo ikke vaere tale om en aegte legalisereing..

Haaber den gaar..

Besvar