Hej Henrik,Henrik S skrev:Hej MOM
Mit forslag er, flyt til Sverige og brug EU reglerne.
Når først din kæreste har opholdsret ifølge dem, har I lov til at søge efter de Svenske regler, uden at hun skal tage ud af Sverige.
Det har jeg og min kone selv gjort, mest for den ekstra sikkerhed der er i opholdsret efter svenske regler.
Det er bedst at gifte jer inden I flytter.
Hvis ikke I har levet sammen i 1½ år, er I nødt til at være gift for at hun kan få opholdsret i Sverige.
Når I er gift, flytter I bare derover sammen.
Venlig hilsen
Henrik
Godt nytår!
Vi er nu gift og er lige flyttet til Sverige. Min mand har nu meldt sig i skatteverket og venter på at få et svensk cpr number.
Jeg har opholdstilladelse i Danmark kun til den 14.02.14 og derfor er lidt desperat og bekymret. Jeg vil ikke blive sendt væk fra min mand!
Når du siger opholdsret, er det så opholdstilladelse du mener? Skal vi så vente til jeg få opholdstilladelse efter EU regler så vi kan søge efter de Svenske regler?
Min mand har desværre ikke et job i øjeblikket så vi tænker på at søge efter EU regler som person men tilstrækkelige midler men, vi ved ikke ca. hvor mange penge er det man skal have i bankkontoen. Har du en idé om hvor meget det er?
En anden ting er, sygesikringskort. Vi har bestilt et (det blå sygesikring EU kort) men det var kun mulig at bestille et for min mand men ikke for mig selv. Kender du nogle andre muligheder?
På forhånd mange tak for hjælpen.
Mvh
MOM