Hejsa.
Jeg er en dansk fyr på 55 år, som her i mit livs sensommer har mødt en rigtig sød og fantastisk pige fra Senegal på nettet. (Hun er over 24)
Vi har Skypet igennem de seneste måneder hver dag, og vi er så vidt, at Jeg til april tager ned og besøger hende i en uge.
Formålet er først at fremmest at vi begge lige sikre os, at den kemi, som vi føler vi har, også er der i virkeligheden.
Men mange spørgsmål trænger sig naturligvis på, så jeg håber, at jeg her kan få lidt hjælp til at blive klogere, så jeg/vi gør tingene i den rigtige rækkefølge.
Hun vil gerne giftes i Senegal (traditionelt afrikansk bryllup) til april eller i hvert fald forloves. Hun har ikke været gift før – har ingen børn og kommer oprindeligt fra Sierra Lone, men er taget til Senegal sammen med hendes bror og han kone for et par år siden for at arbejde.
Min tanke er, at jeg - hvis alt falder i hak- gerne vil have hende til Danmark så hurtigt som muligt.
Jeg har sat mig ind i hvilke betingelser der er til mig ift. økonomi, bolig, job, straffeattest, osv.
Men jeg ville super gerne høre fra andre, som har erfaring fra lignende forhold.
F.eks.:
1. Er det en fordel at gifte sig i hendes hjemland, inden hun kommer til Danmark?
Og i givet fald – hvad skal jeg evt. tage højde for
2. Skal jeg have skaffet en civilstandsattest og medbringe, hvis vi gifter os i Senegal?
3. Hvad er proceduren, når hun skal til Danmark?
Er det på turistvisum eller ???
4. Den bank sikkerhed/depositum jeg skal stille. Hvordan foregår det rent praktisk? Tager man et alm banklån, eller er der særlige lån?
Svar på ovenstående samt alle andre seriøse og velmenende råd modtages med kyshånd.
Mange hilsner.
Michael
Bange for at lave fodfejl:-)
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Bange for at lave fodfejl:-)
Først og fremmest: når man gifter sig meget hurtigt efter det første møde 'in real life', løber man en forholdsvis stor risiko for at myndighederne trækker 'pro-forma-kortet' og nægter familiesammenføring (fs) med henvisning til at ægteskabet udelukkende er indgået for at skaffe udlændingen mulighed for at få ophold i DK.
Se: https://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/ ... skaber.htm
Du bør derfor nok slå koldt vand i blodet på jer begge, og planlægge mindst to besøg hos din kæreste, før I bliver gift.
Hun får ikke visum til DK, før I har mødtes i virkeligheden. Når først du har truffet hende i det virkelige liv, er der en mulighed for at hun kan få besøgsvisum til DK, og kan hun det, kan I evt. blive viet i DK. Men igen: her er hastværk lastværk. Jo længere I har kendt hinanden, og jo længere tid I har tilbragt sammen, jo bedre chancer for fs.
Gå i øvrigt op og klik på RÅDGIVNING > ÆGTESKAB og > FAMILIESAMMENFØRING.
Se: https://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/ ... skaber.htm
Du bør derfor nok slå koldt vand i blodet på jer begge, og planlægge mindst to besøg hos din kæreste, før I bliver gift.
Hun får ikke visum til DK, før I har mødtes i virkeligheden. Når først du har truffet hende i det virkelige liv, er der en mulighed for at hun kan få besøgsvisum til DK, og kan hun det, kan I evt. blive viet i DK. Men igen: her er hastværk lastværk. Jo længere I har kendt hinanden, og jo længere tid I har tilbragt sammen, jo bedre chancer for fs.
Gå i øvrigt op og klik på RÅDGIVNING > ÆGTESKAB og > FAMILIESAMMENFØRING.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG