Godkendes vielse på Cypern?
Godkendes vielse på Cypern?
Kære Alle,
Alternativt, hvis vi ikke kan nå at få et nyt kopi af min forlovedes civilattest, så har jeg læst mig frem til, at vi kan giftes relativt hurtigt mod lidt gebyrer på Cypern.
Godkender Danmark en vielse fra Cypern, uden for mange problemer?
Jeg tænker, at det er nemmest på den græske side grundet EU-medlemsskab.
Er der nogle herinde, der har erfaring med en vielse på Cypern.
På forhånd mange tak,
RÅDVILD
Alternativt, hvis vi ikke kan nå at få et nyt kopi af min forlovedes civilattest, så har jeg læst mig frem til, at vi kan giftes relativt hurtigt mod lidt gebyrer på Cypern.
Godkender Danmark en vielse fra Cypern, uden for mange problemer?
Jeg tænker, at det er nemmest på den græske side grundet EU-medlemsskab.
Er der nogle herinde, der har erfaring med en vielse på Cypern.
På forhånd mange tak,
RÅDVILD
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Godkendes vielse på Cypern?
Det er komplet ligegyldigt HVOR i verden man bliver viet.
Kravene for at en vielse kan blive godkendt er:
1) Vielsen skal foregå for en i vielseslandet autoriseret giftefoged og være gyldig i hht vielseslandets lovgivning.
2) Begge parter skal være fysisk til stede ved vielsen.
3) Begge parter skal være ved deres fulde fem og være gamle nok til at blive viet.
Kravene for at en vielse kan blive godkendt er:
1) Vielsen skal foregå for en i vielseslandet autoriseret giftefoged og være gyldig i hht vielseslandets lovgivning.
2) Begge parter skal være fysisk til stede ved vielsen.
3) Begge parter skal være ved deres fulde fem og være gamle nok til at blive viet.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Men der kan jo være noget ekstra besvær ved at blive viet i et land, hvor man så efterfølgende skal have apostille eller legaliseret sin vielsesattest. Og det undgår man normalt, hvis man gifter sig i et EU-land. Og det kan jo specielt give problemer, hvis man gifter sig i et "land", der ikke anderkendes som et land, når man så efterfølgende rejser til Danmark som fx Nordcypern, Transnistrien, Abkhasien, osv.
Mange tak for svar. Jeg regner med, at vi ved at gifte os på den græske del af Cypern, så undgår vi det værste bøvl.
-
fundiver199
Det er nu ganske let at blive gift i Danmark, så umiddelbart har jeg svært ved at forstå fidusen i at rejse hele vejen til Cypern? Jeg ved godt, der stod noget om det i ÆUGs vejledning indtil for nylig, men det var en ældgammel tekst, og ærlig talt forstår jeg ikke, "what all the fuss was about".
Man kan ikke blive gift i Danmark, hvis ens visum er udløbet. Men i den situation kan man da heller ikke rejse til Cypern, da man bliver bedt om at vise pas OG gyldigt visum, når man checker ind i lufthavnen.
Man kan ikke blive gift i Danmark, hvis ens visum er udløbet. Men i den situation kan man da heller ikke rejse til Cypern, da man bliver bedt om at vise pas OG gyldigt visum, når man checker ind i lufthavnen.
Vi har lige fundet ud af at Uganda faktisk laver civilattests, så der er ikke længere nogen fidus i at tage til Cypern, da de vil forlange det dokument også, hvis det kan fremskaffes.
Vil da også langt hellere giftes i Danmark med min familie og i kirken, da jeg er kristen.
Mange tak for svar og overvejelser.
Vil da også langt hellere giftes i Danmark med min familie og i kirken, da jeg er kristen.
Mange tak for svar og overvejelser.
-
fundiver199
Hvis det er umuligt at fremskaffe en civilstandsattest fra det land, hvor man bor, bør det også kunne lade sig gøre at blive gift i Danmark ved at skrive under på en tro-og-love erklæring. Danmark er en nemt land at blive gift i, der er faktisk mange tyskere, der tager til Tønder for at gifte sig der, da det er langt mere omstændeligt i Tyskland.