Da min kæreste fra Ghana desværre fik afslag på hendes studie.
- og endnu ikke har fået svar fra hendes 2. valg - Er vi begyndte at gøre klar til
plan B. Hvilket er at vi gifter os til Juni her i DK og herefter søger familie sammenføring med prossesuelt ophold. (vi er begge over 24)
Dertil kunne jeg godt tænkte mig lidt råd og sparring. Da jeg gerne vil tilrettelægge så meget som muligt inden hendes ankomst d. 6 Juni.
1. Dokumenter; jeg har læst mig til at vi skal bruge følgende dokumenter:
'Certificate of non-marriage' + pasport + birth certificat. Alle er på engelsk - Skal de oversættes til Dansk? Er der udover disse noget jeg har overset ?
2. Hendes turist visum udløber 29.06.14 - er det tid nok ? (det er meget svært at få et 3 mdrs. turist visum når man kommer fra Ghana
3. Udfylde en ægteskabserklæring - noget jeg skal være opmærksom på her ?
Kan den udfyldes og indsendes inden hendes ankomt ?
3. Hvor skal vi aflevere ansøgningen om familie sammenføring for at det går hurtigst ?
Er det bedst at aflever den i Kbh. ?
4. Udover at indgive en ægteskabserklæring til kommune og give dem alle de relavate dokumenter ('Certificate of non-marriage' + pasport + birth certificat), er der så andet jeg kan forberede ?
5. Må jeg udfylde FS på dansk på vegne af min kommende kone ?
Ser frem til, og sætter stor pris på jeres inputs.
Mvh. Nick
UPDATE*
Jeg har lige ladet mig fortælle, at ægteskabs processen kan tage op til 14 dag - dato for vielsen er sat (11.06.14) - Får vi så vores papire senest fredag d. 25.06.14 og kan indgive ansøgning om FS mandag d. 28.06.14 få prosessuelt ophold inden min kærestes visum udløber d. 29.06.14 ??