Vielse i Danmark, men vi vill fortsat bo i hver vort land.

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Weitling

Vielse i Danmark, men vi vill fortsat bo i hver vort land.

Indlæg af Weitling » 06.05.2014 19:51:58

Hej
Min udenlandske kæreste (Thailand) og jeg har det rigtig godt sammen, og ses regelmæssig, oftest hos hende i Thailand (minimum1 gang i kvartalet) da det er lettere for mig at rejse. Da vi trives godt i vores selskab, er vi begyndt at diskutere ægteskab, og vores ide er at vi gifter os i Danmark til December 2014 når hun er her på et schengen visum Da vi begge har godt arbejde og bo forhold i begge lande, hun i Thailand og jeg i Danmark, ønsker vi ikke at søge om opholdstilladelse i første omgang, da hun fortsat vil arbejde i Thailand og vi efter vielsen stadig mødes som vi har gjort hidtil i en periode. Grunden til dette er muligheden for at jeg flytter til Thailand er tilstede dog ikke de første par år. så vi ønsker ikke at opsige noget arbejde i Thailand eller i Danmark, før vi har besluttet os, hvor vi vil bo. Vi er dog 100% sikre på at vi vil være sammen om det bliver i Thailand eller Danmark, derfor ønsker vi også dette ægteskab for at knytte vore bånd mere sammen. Så her kommer mine spørgsmål.

1. Kan vi blive gift under disse forhold?

2. Kan det have en negativ indflydelse, hvis vi på et senere tidspunkt beslutter os fo at søger opholdstilladelse for min kone til Danmark?

3. Hvilken dokumentation skal min kæreste have med fra Thailand, ved indgåelse af ægteskab i Danmark.

4. Er der andre forhold vi skal være opmærksomme på.

På forhånd tak for svar

Besvar