Hej
Jeg vil lige sikre mig at jeg har styr på det hele.
Min mand (fra Bosnien) og jeg skal giftes i DK - hvilken dokumentation skal han have med til DK:
Jeg går ud fra, at det er:
- pas
- fødselsattest
- civilstandsattest = attest på at han er ugift
fødselsattest og civilstandsattest skal stemples med et apostillestempel, som garanterer ægtheden af dokumenterne og derefter skal papirerne oversættes til engelsk (udføres af en autoriseret translatør) men disse oversættelser skal ikke have et apostillestempel? - er det rigtigt?
er der yderligere dokumentation som måske vil være en god ide at tage med? og her tænker jeg også i forhold til når vi skal igang med at søge FS efter vielsen i DK.
Vielse i DK
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Vielse i DK
Oversættelser skal IKKE have apostille, nej. De er jo ikke papirer udstedt af en offentlig myndighed.
Hvis han har en uddannelse, så vil det da være en rigtig god idé at han tager sine eksamenspapirer med, og at han får apostille på dem - og får dem oversat, hvis de ikke er med engelsk tekst også. Det er sikkert billigere at få dem oversat i Bosnien end i DK.
Hvis han har en uddannelse, så vil det da være en rigtig god idé at han tager sine eksamenspapirer med, og at han får apostille på dem - og får dem oversat, hvis de ikke er med engelsk tekst også. Det er sikkert billigere at få dem oversat i Bosnien end i DK.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
Betina Skovs
Har selv prøvet det samme.
Du skal kun bruge pas, unmarried certificate
Du skal kun bruge pas, unmarried certificate
Hej Betina
Hvor lang tid tog det jer? ventede I lang tid?
Hvor lang tid tog det jer? ventede I lang tid?
Jeg følger lige med her, borgerservice sagde at afgørelsen snildt kunne tage 14 dage.