hvordan skal vi komme til Danmark at leve?

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
sally

hvordan skal vi komme til Danmark at leve?

Indlæg af sally » 28.06.2008 16:18:25

Hej, jeg er en dansk pige, har levet i udlandet i mange aar og lever nu i Spanien med min vestafrikanske mand. Vi har vaeret gift i 4 aar, men det er ikke gyldigt i Europa. Vi vil nu gerne tilbage til Danmark og leve her. Vi taenker paa at blive gift i Spanien, bruge "Sverige-løsningen" og så komme tilbage hertil på denne måde. Er der nogen, der kan sige hvad vi bedst gør? Eller er der nogen, som jeg personligt kan tale med? Jeg er i København indtil den 1.7. I Aarhus den 1.7. og derefter tager jeg tilbage til Spanien. Vi har en speciel situation, hvad angår visum. Tusind tak for hjælp. Mit tel.nr. for sms er 0034 600 89 68 86.

SraPacheco

Indlæg af SraPacheco » 23.07.2008 16:28:13

Hej!
Du skriver at I har en speciel situation ang. visum, men hvis din mand opholder sig lovligt i Spanien, så var det da en idé at blive gift der og så bruge Sverigsløsningen til at komme til Danmark. Det burde da kunne lade sig gøre, hvis du vel om mærke har haft arbejde i Spanien mens I har boet der, men det har du vel, for noget skal I jo leve af, ikke? :)
Hvis du ydermere har mulighed for at dokumentere at I har været gift i 4 år, selv om det ikke er et ægteskab der er gyldigt i Europa, så har du vel også en masse billeder og andet der kan bevise at I har et forhold, evt. også noget der beviser at I har levet sammen, så der ikke opstår mistanke om proforma hvis I bliver gift i Spanien og umiddelbart derefter søger til DK.
Håber I finder en løsning.
Hilsen Unna

Besvar