apostille
apostille
Hej folkens. Jeg har brug for at vide hvad apostille er for noget. Jeg sidder i dk sammen med min forlovede som har fået turistvisum og vil vies ligeså snart det kan lade sig gøre og vi har fået at vide vi har brug for apostille. Hvordan fremskaffer jeg sådan en??
Re: apostille
Hvad skal du have apostille på, et dansk dokument, eller et fra din mands hjem land ?
Her er en forklaring hvordan du gør det på et dansk dokument, som skal bruges i udlandet.
http://um.dk/da/rejse-og-ophold/legalis ... estemplet/
mvh DBS
Her er en forklaring hvordan du gør det på et dansk dokument, som skal bruges i udlandet.
http://um.dk/da/rejse-og-ophold/legalis ... estemplet/
mvh DBS
Jeg skal bruge det i Danmark i forbindelse med vielse. Jeg har spurgt folk fra tyrkiet og de har slet ikke kendskab til apostille. Ved I hvor i Tyrkiet får man det udstedt? Hvad skal jeg have mere af dokumenter til Dk og skal de oversættes til dansk?
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Tyrkiske dokumenter skal have apostille på i Tyrkiet.
Nogle oversætterbureauer tilbyder at sørge for det også. Hvis du selv vil gøre benarbejdet eller har nogen i Tyrkiet, som kan gøre det, så skal dine dokumenter afleveres til den lokale Valilik (guvernørmyndighed), eller evt. Kaymakamlık.
Apostillen er enten et ekstra dokument, som hæftes til originaldokumentet eller simpelt hen et stempel, som sættes på bagsiden og udfyldes og underskrives af en myndighedsperson.
Nogle oversætterbureauer tilbyder at sørge for det også. Hvis du selv vil gøre benarbejdet eller har nogen i Tyrkiet, som kan gøre det, så skal dine dokumenter afleveres til den lokale Valilik (guvernørmyndighed), eller evt. Kaymakamlık.
Apostillen er enten et ekstra dokument, som hæftes til originaldokumentet eller simpelt hen et stempel, som sættes på bagsiden og udfyldes og underskrives af en myndighedsperson.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG