Hej Alle
Min amerikanske kæreste og jeg har søgt om familiesammenføring efter Eu reglerne. Vi sendte ansøgningen afsted for ca 2 uger siden.
Vi vil egentlig bare gerne vide om det overhovedet er realistisk at blive godkendt når vi har boet sammen under 18 mdr og ikke er gift. Sker det nogensinde? Eller skal vi giftes?
Vi bor pt i Dublin, Irland, hvor jeg er studerende dette semester og min kæreste arbejder på et working holiday visum - men vi vil gerne til Danmark efter sommer så jeg kan fædiggøre mit studie.
Vi vil gerne giftes, men håber vi kan vente til jeg er uddannet.
Hvis vi ender med at må gifte os, er det så lige meget hvor det foregår - hvilket land? Og er der grund til at frygte at det vil ligne et "fake marriage" fordi vi allerede har indsendt én ansøgning?
Jeg selv er 24 og min kaereste er 23 (23 1/2 i august).
Tak,
Venlig Hilsen Kristine
Familiesammenføring efter EU loven, skal vi giftes?
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Familiesammenføring efter EU loven, skal vi giftes?
Hvorfor vente, når I alligevel vil leve sammen?
Og det er fuldkommen ligegyldigt, hvor i Verden I bliver viet, når blot kravene til at ægteskabet kan godkendes i DK er opfyldt: I skal begge være myndige (det er I), I må ikke være gift med andre i forvejen, I skal indgå ægteskabet frivilligt og I skal begge være tilstede ved vielsen.
Der er ingen som helst grund til at tro, at de danske myndigheder vil finde det suspekt, at to som 1) lever sammen, 2) tydeligvis ønsker at fortsætte med det bliver viet. Der er nærmest ikke noget mere naturligt end at blive viet i den situation, vel?
Og det er fuldkommen ligegyldigt, hvor i Verden I bliver viet, når blot kravene til at ægteskabet kan godkendes i DK er opfyldt: I skal begge være myndige (det er I), I må ikke være gift med andre i forvejen, I skal indgå ægteskabet frivilligt og I skal begge være tilstede ved vielsen.
Der er ingen som helst grund til at tro, at de danske myndigheder vil finde det suspekt, at to som 1) lever sammen, 2) tydeligvis ønsker at fortsætte med det bliver viet. Der er nærmest ikke noget mere naturligt end at blive viet i den situation, vel?
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Det kan du selvfølgelig have ret i!!
Nu må vi se om vi har heldet med os uden at blive viet først (selvom det er usandsynligt).
Tak for det! Ved du hvor længe en godkendelse af et udenlandsk ægteskab eventuelt ville tage?
Kristine
Tak for det! Ved du hvor længe en godkendelse af et udenlandsk ægteskab eventuelt ville tage?
Kristine
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Hvis vielsesattesten er på engelsk tager det nok ca. 2 minutter.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG