Hej
Mig og min kæreste har lige fået tilladelse til at indgå Ægteskab her i sverige, men min kæreste har ikke Visa. Vi vil gerne have en borgelig vielse, er der noget vi skal være opmærksom på?
Hilsen Hkhn
Ægteskab i sverige
Re: Ægteskab i sverige
Hej,
Jeg er ny her og har et par spørgsmål hertil i måske kan hjælpe med:
Jeg har fået en sød kæreste som opholder sig illegalt i Sverige. Han har tidligere været gift i Frankrig hvor han har fået visum til. På nuværende tidspunkt er både pas og visum udløbet hvorfor han opholder sig illegalt i Sverige.
Jeg tror det vil være lettest at jeg finder en bolig i Sverige og vi gifter os der. Men kan vi gifte os i Sverige eller skal han rejse tilbage til sit hjemland eller evt Frankrig?
Jeg har fast arbejde i dk og har en fin fast indkomst.
Er der nogen forhold jeg skal være opmærksom på?
Jeg har prøvet at læse en del herinde og jeg tror ikke jeg forstår forholdet omkring sygesikring af min kommende mand? Hvordan kommer dk ind i billedet?
Mange tak for hjælpen
Jeg har fået en sød kæreste som opholder sig illegalt i Sverige. Han har tidligere været gift i Frankrig hvor han har fået visum til. På nuværende tidspunkt er både pas og visum udløbet hvorfor han opholder sig illegalt i Sverige.
Jeg tror det vil være lettest at jeg finder en bolig i Sverige og vi gifter os der. Men kan vi gifte os i Sverige eller skal han rejse tilbage til sit hjemland eller evt Frankrig?
Jeg har prøvet at læse en del herinde og jeg tror ikke jeg forstår forholdet omkring sygesikring af min kommende mand? Hvordan kommer dk ind i billedet?
Mange tak for hjælpen
Det vil ikke hjælpe ham at rejse til Frankrig. Der må han jo heller ikke opholde sig.Mille skrev:Hej,
Mange tak for hjælpen
Det kræver ikke lovligt ophold for at gifte sig i Sverige. Hvad det dog kræver er papirer på din kæreste før i kan blive gift. Han skal kunne fremvise hans pas, og en civilstandsattest (det hedder givet noget andet i det land han kommer fra, så han må svare på hvad det hedder). Den civilstandsattest skal være forholdsvis nu (ikke mere end et par måneder gammel normalt...Når han har det kan i søge om tilladelse til at blive gift i Sverige.
Så første skridt er at din kæreste får skaffet de nødvendige papirer.
Hej Søren,
Tak for dit svar.
Det var lige min forbrilske tilgang at jeg skrev flere steder
I må bære over med mig
Venlig hilsen
Mille
Tak for dit svar.
Det var lige min forbrilske tilgang at jeg skrev flere steder
I må bære over med mig
Venlig hilsen
Mille