hej herinde:)
er her nogen der ved hvor alvorlig en sygdom skal være, for at kravene ved ægteskabssammenføring frafalder
jeg lider af multiple scleroses, er i fleksjob og modtager medicinsk behandling. jeg vil gerne giftes med min kæreste og få hende til at blive i danmark. men opfylder ikke alle kravene pt. så vil høre om der er nogen der har erfaring eller ved om min sygdom er nok til at jeg kan få hende til at blive
på forhånd tak
familiesammenføring ved sygdom
Re: familiesammenføring ved sygdom
Din sygdom skal være af en alvorlighed og type som gør at den ikke kan behandles i din kones hjemland, og at udgifterne til medicin vil være uoverskuelig høje (og her snakker vi ikke bare et par tusind kroner om måneden). Så det kommer også an op hvor din kone er fra, men de fleste lande kan vist behandle multiple scleroses, på samme niveau som Danmark.
Umiddelbart har jeg svært ved at se at multiple scleroses skulle give dispensation.
Det kræver blandt andet udtalelser fra f.eks egen læge, samt også gerne nogle ekspertudtalelser for at få dispensation.
At få dispensation pga alvorlig sygdom er uden sammenligning den sværeste dispensation at rådgive om, da det jo er fagfolk's udtalelser der skal ind over.
At du er fleksjobber er uden betydning for om dispensationen kan gives.
Umiddelbart har jeg svært ved at se at multiple scleroses skulle give dispensation.
Det kræver blandt andet udtalelser fra f.eks egen læge, samt også gerne nogle ekspertudtalelser for at få dispensation.
At få dispensation pga alvorlig sygdom er uden sammenligning den sværeste dispensation at rådgive om, da det jo er fagfolk's udtalelser der skal ind over.
At du er fleksjobber er uden betydning for om dispensationen kan gives.