Jeg har hermed et kæmpe stort problem og håber i kan hjælp mig.
jeg er gift med en asyl ansøger han fik desvære afslag i danmark og nu vil de sende ham tilbage. jeg er selv dansk statsborger og vil rigtig gerne flytte til sverige for at kunne bo med ham.
I bund og grund ved jeg slet ikke hvordan det er jeg skal gøre helt rigtigt.
jeg har fundet en lejlighed i malmø da jeg selv arbejder i danmark vil det være tæt på for mig.
jeg vil høre hvad jeg nu skal gøre.
jeg ved at første og fremmest skal jeg flytte min adresse og derefter også betale skat i sverige men hvornår skal jeg så søge om min mand kan flytte med ?
og hvad er vigtigt jeg ved så jeg kan plane lægge alt.
jeg har ikke et fast arbejde men er afløser og har en pæn indkomst.
glæder mig til at høre fra jer
Afslag fra danmark
Re: Afslag fra danmark
Hvis du klikker på Rådgivning i toppen af siden - kan du klikke på Flytte til Sverige og der finde en vejledning. Der findes også et forum med spørgsmål/svar til EU reglerne. Start med at læse der.
Det er vigtigt, at din mand har et gyldigt pas.
Det er vigtigt, at din mand har et gyldigt pas.
-
fundiver199
Jeres første udfordring er at blive gift, hvilket kræver, at I begge kan forevise et gyldigt pas og dokumentation for jeres civilstand udstedt af hjemlandet over for de svenske myndigheder.
Når I er kommet over den udfordring, kan du finde oplysninger om FS i Sverige efter EU-regler og svenske regler det sted, som GitteK henviser til. Hvis din forlovede er uvillig til at rejse hjem og tilbringe ventetiden der, vil kun EU-reglerne være mulige for jer.
Når I er kommet over den udfordring, kan du finde oplysninger om FS i Sverige efter EU-regler og svenske regler det sted, som GitteK henviser til. Hvis din forlovede er uvillig til at rejse hjem og tilbringe ventetiden der, vil kun EU-reglerne være mulige for jer.
I følge indlægget er de allerede gift