Giftes med canadier

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
savagedane

Giftes med canadier

Indlæg af savagedane » 05.05.2008 14:06:43

Hej alle,

Jeg tænkte det kunne være der var nogen her der kunne hjælpe mig med at hitte hoved og hale på alle de regler der er omkring vielser til en ikke-dansk statsborger, for jeg må ærligt talt sige at jeg er ved at være lidt forvirret.

Jeg har en dejlig kæreste (canadier) der bor i Montreal i Canada, og vi kunne godt tænke os at blive gift her i Danmark. Men jeg må indrømme jeg finder det lidt besværligt at finde ud af processen. Sådan som jeg forstår det så skal man indgive forskellige dokumenter (civilstandattest osv.) til kommunen? Og så læser jeg noget om ægteskabserklæring.... og så er det jeg er ved at være lidt forvirret. Hvad gør man i det hele taget og i hvilken rækkefølge?

Mon der nogen der kunne skære det hele ud i pap for mig? :)

Kenneth

ZB

Indlæg af ZB » 09.05.2008 22:10:57

Hej

For at blive gift kontakt din bopælskommune om reglerne. Det afhænger fra kommune til kommune hvilke papirer de nøjagtigt kræver.
En civilstandsattest fortæller om din ægteskabelige status. Den er kun gældende et vist antal måneder. Det er din kommune der udsteder den.
Din kommende ægtefælle skal have fremskaffet samme papirer fra hjemlandet og måske have den oversat.

Lykke til

:D

Besvar