Hej med jer, Jeg er ny i forum og lidt forvirret efter læsningen herinde, men skønt at ÆUG findes! VI er mange i samme båd.
Er der mon en der kan hjælpe mig?
Min kæreste er besøg på turistvisum for anden gang. Nu vil vi gerne giftes, så han kan blive her.
Hvis vi gifter os, imens hans turistvisum stadig er gyldigt, kan han så blive her i landet imens de behandler ansøgningen om opholdstilladelse og arbejdstilladelse? HVor lang tid tager det cirka?
Er der en tidsfrist jeg bør være opmærksom på i fht. udløb af hans visum og hvornår ægteskabet skal finde sted?
JEg vil gerne oprette særeje - gør jeg det før eller efter ægteskabets indgåelse? Links til god advokat (ikke for dyr).
Skal der ALTID stille garanti (de ca. 60.000 kr?).
På forhånd tak for hjælpen til den eller jer, der har tid til at svare.
God påske!
Kh
Regler ophold på visa og ansøgning om FS efter ægteskab
Re: Regler ophold på visa og ansøgning om FS efter ægteskab
Ja, hvis din kæreste (kommende mand) opholder sig lovligt i landet kan i søge fra DK, og han vil så opnå "processuelt ophold", hvilket betyder at han må bliver her så længe det tager at behandle sagen. Hvor lang tid det tager er svært at svare på da det varierer meget, afhængigt af hvor komplicerede sagerne er. For vores vedkommende gik det ret stærkt (2 måneder fra ansøgning til vi fik det endelige svar).Woman67 skrev: Hvis vi gifter os, imens hans turistvisum stadig er gyldigt, kan han så blive her i landet imens de behandler ansøgningen om opholdstilladelse og arbejdstilladelse? HVor lang tid tager det cirka?
Vær dog opmærksom på at hvis du har stillet garanti for at din kæreste kunne få visum, så mister du de penge hvis i søger mens han er her i landet.
I skal gifte jer i så god tid at i kan nå at aflevere ansøgning om familliesammenføring inden hans visum udløber. Det er vist den eneste tidsgrænse jeg kan komme i tanke om.Woman67 skrev: Er der en tidsfrist jeg bør være opmærksom på i fht. udløb af hans visum og hvornår ægteskabet skal finde sted?
Det kan jeg ikke være behjælpelig med.Woman67 skrev: JEg vil gerne oprette særeje - gør jeg det før eller efter ægteskabets indgåelse? Links til god advokat (ikke for dyr).
Nej der er dispensationsmuligheder, men dem er der vist andre her på forum der er bedre inde i end jeg.Woman67 skrev: Skal der ALTID stille garanti (de ca. 60.000 kr?).
-
ABJ78
Tusind tak for jeres svar!
Dejligt at I tog jer tid til at svare. TAK 
Kh
Kh
Hej Woman67
Ved.r Særeje og Advokat Bistand.. jeg kan anbefale familieAdvokaten.dk hvor man kan købe div Dokumenter om netop særeje. og hvor man ville kunne spare en del ved selv at udfylde dokumenterne derefter at sende dem til Bilbogen og få dem til at tinglyse den. det koster 1400.- + udgift til selve dokumentet.
mere information kan findes på familieadvokaten.dk og hvis du søger på Bilbogen via Google.
Held og Lykke herfra!
Ved.r Særeje og Advokat Bistand.. jeg kan anbefale familieAdvokaten.dk hvor man kan købe div Dokumenter om netop særeje. og hvor man ville kunne spare en del ved selv at udfylde dokumenterne derefter at sende dem til Bilbogen og få dem til at tinglyse den. det koster 1400.- + udgift til selve dokumentet.
mere information kan findes på familieadvokaten.dk og hvis du søger på Bilbogen via Google.
Held og Lykke herfra!