hej, alle.
min kæreste kommer til Dk snart med hendes turist visum, kan vi giftes i DK med de 3 måneders ophold/visum?
jeg er danskstatsborger, hun er kineser (fraskilt), med hensyn til dokumenter, er det nok med min civilattest(single) og hendes fraskilt papir( danske udgave fra hende tidligere ægteskab).
på forhånd tak.
Hilsen Hua.
giftes med turist visum.
Re: giftes med turist visum.
I kan sagtens blive gift , gå ned på det lokale borgerservice og spørg hvilke papirer de gerne vil have , da det er forskelligt fra kommune til kommune . 
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: giftes med turist visum.
Hvis du med "fraskilt papir( danske udgave fra hende tidligere ægteskab)" mener, at din forlovede er blevet skilt i DK, så er det jo registreret i det danske system.
Men hun skal under alle omstændigheder have et dugfriskt bevis på, at hun stadig er ugift. Det dokument skal for en sikkerheds skyld legaliseres af både de kinesiske myndigheder og en dansk repræsentation i Kina. Det ville være enormt ærgerligt, hvis lige det sted, I vil vies, hører til dem der vil have alt 'efter bogen', og I så må ændre planer fordi I fx har undladt legalisering.
Men hun skal under alle omstændigheder have et dugfriskt bevis på, at hun stadig er ugift. Det dokument skal for en sikkerheds skyld legaliseres af både de kinesiske myndigheder og en dansk repræsentation i Kina. Det ville være enormt ærgerligt, hvis lige det sted, I vil vies, hører til dem der vil have alt 'efter bogen', og I så må ændre planer fordi I fx har undladt legalisering.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG