Kæreste med en nigerianer

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

IJE

Re: Kæreste med en nigerianer

Indlæg af IJE » 27.03.2012 12:14:44

Hvis du rejser, er her et par erfaringer fra en erfaren Afrika rejsende:

Medtag ALDRIG noget af særlig værdi.
Sørg for at være klædt i tøj, der ikke ser ud af noget særligt
Bær aldrig smykker og ure.
Hav kun lidt kontanter på dig.
Vær forberedt på at høre alle mulige historier om hvorfor du skal give kontanter til netop denne person.
Vær forberedt på at møde mange tiggere og gadebørn, som du er tvunget til at sige nej til.
MEN Afrika er ikke kun elendighed. Der er masser af livsglæde også.

krikris
Geografisk sted: denmark

Indlæg af krikris » 27.03.2012 13:16:58

Ja enig, men jeg har nu altid gået med mit ur og mine smykker uden at blive rullet i Lagos :wink:

Måske har de hjuplet at jeg går klædt som en lokal gift Yuroba kone, for jeg har kun mødt venlighed og dyb respekt.

Jeg har kun set meget få tiggere i Lagos mest ude på hovedvejen og de er meget nemme at vifte af...

Så min oplevelse af Nigeria de 4 gange jeg har været der har været mere positivt end forventet og jeg har været andre steder end blot i Lagos

Det jeg mest har skullet vænne mig til at skral og stanken fra de åbne kloakker og kødmarkedet 40 graders varme...

Jeg elsker at sidde ved havet til lyden af vindens susen i palmetræerne en aften ved havet, hvor familier med små børn venligt hilser på en, når de går forbi.

Nigeria er alt.

stephie.cph

Indlæg af stephie.cph » 27.03.2012 13:43:33

Hej Allesammen !

Det er da lidt af en debat jeg har sat igang :wink: ... og kan høre der er vidt forskellige meninger.
Anyways... og sætter meget pris på folks råd.

Synes bare det er så ærgeligt, at der en tendens til at sætte alle mennesker i samme båd. Man kan aldrig være sikker og i sidste ende kan man jo kun stole på sig selv. Ligenu er jeg bare en smule småforvirret.

Men kommer vel frem til et eller andet i den nærmeste fremtid. :) jeg håber inderligt kæresten får sit studie visum... det ville gøre tingene lidt lettere specielt når det kommer til min famlies accept.
Så de har mulighed for, at opleve en dagligdag med ham... og jeg kan få deres fordomme manet i jorden.

Til dig krikris jeg har sendt dig en mail som jeg håber du kan svare på.

Hoppe

Indlæg af Hoppe » 27.03.2012 15:25:04

:) Hej ven stephie.
Der er mange stammer i Nigeria og hver stamme har sin egen stammelov og kultur samt mentalitet,der er jo Igbo,yuroba,deltafolket som styrer olien dernede,og mange flere,
Du er en fornuftig pige kan jeg læse.
Dermed ser jeg hen til at høre fra dig har sendt dig min email.
knus Hoppe

Besvar