Vielse i Pakistan

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

soreng

Re: Vielse i Pakistan

Indlæg af soreng » 30.01.2012 14:39:30

Sådan helt kort kan man kun blive gift een gang...Så kan man selvfølglig lave en symbolsk "vielse" efterfølgende i et andet land, men er man gift, så er man gift, og man kan kun være gift en gang af gangen. ;-)

Hun skal have de papirer med som angiver hendes civilstatus (i danmark hedder det en civilstandsattest). Hvad sådan et papir hedder i Peru ved hun nok bedre.
Peru er et Apostille land, så hun skal kun have legaliseret dette dokument i hvad der svarer til udenrigsministeret i Peru. Er dokumentet ikke på Engelsk så skal det oversættes (vil nok være lettest at gøre dette i Peru også).

Det skulle umiddelbart være det. Til det andet "bryllup" er der ikke nogen af jer der skal bruge nogle papirer, da det er af rent symbolsk betydning, og ikke har nogen juridisk betydning overhovedet.

NSQ

Indlæg af NSQ » 04.02.2012 21:26:19

Hej saba

Ang din vielsesattest (nikahnama) er det den imam som vier jer får det attestet til jer det fik vi gjort så vi fik det tilbage efter nogle dage ellers prøv og hør den imam som i vælger

Så når du får den tilbage skal du have den oversat også få alle dine papir attested fra noget der hedder foriegn affairs og tag der gen med din mand det finds mange agents som meget gerne vil hjælpe men de tager en bondegård for det og det er slet ikke sp dyrt som de siger vi fik vore tilbage 2 dage efter så vidt jeg kan huske

Og de folk som jeg kender med britisk pas har ingen probs som os med dk pas for at få deres ægtefæller her op permenent... Prøv heller at se hvad der skal til når du skal have ham op fordi alt det med lejlighed og karanti skal dem
Med britisk pas ikke vise det har jeg fået at vide

saba11

Indlæg af saba11 » 07.02.2012 12:53:19

Hejsa, tak for dit indlæg :-) jeg har faktisk os hørt om agents som tager sig af de her sager, men som du skriver så kræver de en sum penge... Men tak for infoen, det ville da være smart hvis imamen ordnede det for os... Mht til permanent ophold, så er det rigtigt som du skriver at det er meget nemmere for mig fordi jeg ikke har dansk pas men det har jeg undersøgt og tro jeg efterhånden har fået styr på tror jeg :-)

Besvar