Hej allesammen.
Sagen er at jeg står og skal inden for den nærmest fremtid skal giftes med min kæreste som er fra Mexico.
Men jeg er blevet lidt nervøs omkring det med papirerne, eller retter apostillen som der skal på dem. Hun har skaffet de rigtige papirer, men skal nu have dem stemplet.
Og jeg er så blevet nervøs om hun skal på den danske ambassaden i Mexico for at få papirerne godkendt? altså apostille stemplet.
Samtidig vil jeg også gerne spørge om der er nogen der ved noget omkring oversættelsen af papirerne. Er det godt nok at finde et firma der har tilladelse til at oversætte officielle papirer eller er der noget specielt man skal kigge efter?
Håber der er nogen der kan hjælpe.
Papirer til vielse med Mexikaner.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Papirer til vielse med Mexikaner.
Mexicanske dokumenter skal legaliseres af de mexicanske myndigheder. Da Mexico er et apostille-land, skal dokumenter KUN forsynes med en mexicansk apostille, der kræves ikke yderligere legalisering. Det er hele meningen med apostille-konventionen: at fjerne den dobbelte legalisering.
Oversættelsen skal ske hos en autoriseret oversætter. I nogle lande skal oversættelser notarstemples, hvorfor oversætterbureauer som regel ligger dør om dør med et notarkontor. Din kæreste må kunne finde ud af, om det er sådan systemet er i Mexico.
Oversættelsen skal ske hos en autoriseret oversætter. I nogle lande skal oversættelser notarstemples, hvorfor oversætterbureauer som regel ligger dør om dør med et notarkontor. Din kæreste må kunne finde ud af, om det er sådan systemet er i Mexico.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG