Hej ÆUG,
kæresten har lige være i Bangkok for at få sine papirer legaliseret med henblik på ægteskab i Danmark.
Papirene var først oversat til engelsk og derefter kørte hun til :
Ministry of Foreign Affairs
Department of Consular Affairs
Legalisation Division
Hun afleverede papirene da de åbnede kl. 8.30 og afhentede dem igen kl. 12.00. De siger at papirene er klar til brug i Danmark, men når jeg læser på ambassadens hjemmeside står der :
1. Attesterne, og oversættelser af disse til engelsk *, legaliseres først i det thailandske udenrigsministeriums legaliseringsafdeling:
Ministry of Foreign Affairs
Department of Consular Affairs
Legalisation Division
123 Chaeng Wattana Road
Bangkok 10210
Tel: +66 (0) 2 503-3905 til -3907 og (0)2 575-1056 til -1059
2. Herefter legaliserer ambassaden den af Legaliseringsafdelingen påførte underskrift.
Det forvirrer mig at der er et punkt 2 når nu de siger at papirene er klar til brug.
Kan hun bruge papirene i Danmark nu tror i ?
PFT
/S
Legalisering af dokumenter
Re: Legalisering af dokumenter
Hun skal via ambassaden og få punkt 2 udført. Det er for at sikre at underskrifterne er "ægte"
Det må være meget forskelligt hvordan kommunerne forlanger papire , for dem vi indleverede var bare en udskrift på engelsk, at min kone ikke var gift på filippinerne og de var ikke legaliseret .
Ja ring og spør borgerservice der hvor i skal giftes. Det er meget varierende hvor krakilske de er, men surt at mangle noget, når man først står i DK.
Jeg prøver at ringe til borgerkontoret.
Jeg fik også fat på ambassaden i Thailand nu og det er korrekt hvad krikris skriver, at hun skal rundt ambassaden. Bare træls at kæresten nu er hoppet på en 6 timer lang bus tur for at nå hjem
Så hun må afsted igen i morgen eller mandag.
Ambassaden nævnte at de kan sende papirene direkte til Danmark, har i nogen erfaring med hvor lang tid der går før papirene lander i min postkasse ?
/S
Jeg fik også fat på ambassaden i Thailand nu og det er korrekt hvad krikris skriver, at hun skal rundt ambassaden. Bare træls at kæresten nu er hoppet på en 6 timer lang bus tur for at nå hjem
Ambassaden nævnte at de kan sende papirene direkte til Danmark, har i nogen erfaring med hvor lang tid der går før papirene lander i min postkasse ?
/S