For ca. 2 aar siden blev jeg forlovet med en dejlig mand og vi har planlagt at gifte os dette efteraar / vinter. Jeg har vaeret gift tidligere og er blevet skilt og har naturligvis mine papirer i orden. Min kommende mand kender ikke til mit tidligere aegteskab. Det var et aegteskab jeg indgik for at hjaelpe en ven med at flytte til landet - en laengere historie som jeg helst ikke vil ind paa.
Men som sagt, jeg har ikke delt dette med min kommende mand. Mit spoergsmaal kommer her: kan jeg blive gift uden at han finder ud af mit tidligere aegteskab? Vi har taenkt os at blive gift enten i USA, paa en dejlig oe, eller i Danmark. Jeg har dog laest mig frem til at for at kunne blive gift skal man medsende papirer paa skilsmisse. Kan man arrangere at han ikke faar dem at se? Jeg vil saette stor pris paa vejledning omkrig dette. Naar man underskiver papirerne foer brylluppet ser man da alle dokumenterne igennem eller hvordan fungerer det?
Paa forhaand mange tak for raadgivning.
Optimisten.
Aegteskab naar man har vaeret gift foer
Re: Aegteskab naar man har vaeret gift foer
Det bliver nok svært at skjule, da det fremgår af ens civilstandsattest, om man har været gift før. f.eks står det på min udenlandske vigelsesattest at jeg vra fraskilt.
Jeg tror du må bide til bolle og fortælle dette.
Jeg tror du må bide til bolle og fortælle dette.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Gå ind på http://www.kk.dk/Borger/Borgerservice/Vielse.aspx
Her står, at man kun skal medsende skilsmisseattest, hvis det er mindre end 8 uger siden man blev skilt, eller det sket i udlandet. I Danmark står der IKKE noget på ens vielsesattest om, at man har været gift før.
Så bliver I viet i DK, kan du fsv. godt holde det ægteskab hemmeligt, men synes du egentlig selv, det er en god idé at begynde et ægteskab med at lyve for din mand?
Her står, at man kun skal medsende skilsmisseattest, hvis det er mindre end 8 uger siden man blev skilt, eller det sket i udlandet. I Danmark står der IKKE noget på ens vielsesattest om, at man har været gift før.
Så bliver I viet i DK, kan du fsv. godt holde det ægteskab hemmeligt, men synes du egentlig selv, det er en god idé at begynde et ægteskab med at lyve for din mand?
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Mange af os, her dette forum, om det er en dansker eller udlænding, så har de fleste af os været gift før, og uanset om hvordan det forrige ægteskab har været, så er man nød til at fortælle hinanden om det, før man gifter sig igen. For det kommer til at fremgå på et eller anden tidpunkt, enten i ægteskabs erklæringen eller i papirerne til familiesammenføringen, her skal alle tidligere giftemål fremstå, om der så har været flere giftemål. Du må lukke alle lig ud af klædeskabet, og bedre nu end senere. Mange af os har måttet fortælle vores nye partnere om et tidligere liv.
og elsker man hinanden højt nok, så kan alt forståes og tilgives.
og elsker man hinanden højt nok, så kan alt forståes og tilgives.