Gift i Tyrkiet

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Baran
Geografisk sted: Alanya

Gift i Tyrkiet

Indlæg af Baran » 05.01.2008 06:09:37

Hejsa,

Jeg er ved at samle papir som jeg skal bruge for at blive giftes i Tyrkiet, men er lidt i tviv da jeg læste på um.dk hjemside. Det står at vi skal få erkæring udstedt fra dansk embassede i enten Ankara eller Istanbul. Skal man selv tage der hen for at få den udstedt eller hvad? Håber I kan hjælpe mig.

Mvh.

Troels
Geografisk sted: Copenhagen V

Indlæg af Troels » 10.01.2008 22:16:49

Jeg tror de mener en civilstandserklæring (altså et stykke papir på, at du ikke er gift i Danmark - eller i det hele taget :lol: ). Den skal nok oversættes til Tyrkisk. Få den evt. udstedt på engelsk, således at den kan oversættes hos en Notarius Publikus (på tyrkisk: Notar).
Husk at der også er noget lægebesøg af en art - noget med at man ikke må skjule evt. sygdomme eller skavanker for sin kommende ægtefælle.

Ellers kontakt den tyrkiske ambassade. De må vide præcist hvad du skal bruge og er sikkert ganske hjælpsomme på det område.

Den Tyrkiske Ambassade
Vestagervej 16
2100 København Ø
Tlf: 39 29 65 29
Troels
Keep smilin'!

Baran
Geografisk sted: Alanya

Re: Gift i Tyrkiet

Indlæg af Baran » 11.01.2008 17:34:07

Hi,

Tak for svar. Har været ned på kommune i dag for at få udleveret ægterskabsattest. I sted fik jeg et andet prøvepapir som jeg skal udflyde information om mig selv og min kæreste. Jeg sagde at han bor i udland, så sagde damen at jeg kan selv skrive hans information så meget jeg ved, men det er kun mig de kan prøves. Bagafter skal jeg aflevere papir til dem og så skal jeg nok få den ægteskabsattes. Men....jeg også læste om jeres erfaring som skrev at I fik papir men skull I tager til kæresten så han skal self udflyde det. Ved ikke hvorfor hun sagde at jeg kan selv gør det. Er det nogen af jer det ved om det passer. Det vil være meget hjælpe for mig. På forhånd tak.

Besvar