Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig
Jeg er meget meget forviret..
Jeg skal giftes i marocco men mangler nogle svar..
Kan jeg oversætte mine papirer i Danmark og skal de så legaliceres begge steder?
Skal de oversættes til arabisk eller fransk(um hjemmeside siger et- ambasade noget andet)
Hvorlang tid skal vi regne med inden jeg kan få udstet det certificat marriged????
og så har jeg hørt noget om at det kan koste helt op til 1300 euro kan det være rigtig??????
Kan jeg sende mine papirer derned og derefter rejse for at få legaliseret certificatet de marriged i udenrigsministeret????
Er der nogen der er blevet gift i marocco som kan fortælle mig hvordan de gjorde det og hvad det kostede dem..
Jeg har alle disse spørgsmål fordi de 2 hjemmesider siger 2 forskellige ting og har også skevet med ambasaden men kunne ikke få svar på disse spørgsmål
Håber meget på lidt hjælp
på forhånd tak
hjælp maroccans/dansk vielse
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: hjælp maroccans/dansk vielse
Prøv at søge her på forum (brug 'avanceret søgning') på 'Marokko' - der er nemlig flere indlæg fra brugere, som er blevet viet i Marokko, og du kan finde svar på det meste under deres indlæg. Du kan også skrive en privat besked via forum her (den vil gå videre til deres private mail), til andre brugere. Der er fx karima kamal og Jasmin (du kan også søge på deres alias via avanceret søgning). Begge er blevet viet i Marokko.
Og du skal endelig ikke lade dig forvirre, hvis du kommer til at læse et indlæg fra en 'Nielsen', som hævder at man skal giftes igen i Danmark, det passer ikke. Det MÅ man slet ikke, men man skal sørge for at få legaliseret sin marokkanske vielsesattest, før man rejser hjem, og også helst oversat den til engelsk, som de danske myndigheder helst vil (de færreste forstår fransk
). Ellers skal den oversættes i Danmark, før du går til folkeregisteret og får dig registreret som gift.
Til Marokko skal du bruge oversættelse til fransk. Til Danmark skal du bruge oversættelse til engelsk.
Og du skal endelig ikke lade dig forvirre, hvis du kommer til at læse et indlæg fra en 'Nielsen', som hævder at man skal giftes igen i Danmark, det passer ikke. Det MÅ man slet ikke, men man skal sørge for at få legaliseret sin marokkanske vielsesattest, før man rejser hjem, og også helst oversat den til engelsk, som de danske myndigheder helst vil (de færreste forstår fransk
Til Marokko skal du bruge oversættelse til fransk. Til Danmark skal du bruge oversættelse til engelsk.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
anjabekker
Re: hjælp maroccans/dansk vielse
Tak for svar
Jeg har nu haft fat i den danske ambasade i marokko og de er ganske flinke og hjælpsomme....
I dag blev jeg ringet op af dem og jeg er nu helt sikker på at jeg gør det rigtige har de rigtige papier og alt det her.....
Jeg har valgt at oversætte mine papier til arabisk med det samme da jeg ellers skulle over sætte dem til arabisk dernede og for mig er det spild af penge... men mindre det viser sig at det er billigere at oversætte fra fransk til arabisk dernede..
Jeg har også fået max samlet pris oplyst da det jo er en bekostelig afære at blive gift i marokko...
Jeg har også spurgt om det var muligt at vi kunne få en afvisning til at blive gift da flere af min forlovedes venner er har fået det..
hun sagde så til mig at hvis jeg fik problemer skulle jeg bare henvende mig til ambasaden straks og de ville hjælpe mig...
Så alt alt en virkelig flink og behjælpsom ambasade vi har i marokko..
Jeg har nu haft fat i den danske ambasade i marokko og de er ganske flinke og hjælpsomme....
I dag blev jeg ringet op af dem og jeg er nu helt sikker på at jeg gør det rigtige har de rigtige papier og alt det her.....
Jeg har valgt at oversætte mine papier til arabisk med det samme da jeg ellers skulle over sætte dem til arabisk dernede og for mig er det spild af penge... men mindre det viser sig at det er billigere at oversætte fra fransk til arabisk dernede..
Jeg har også fået max samlet pris oplyst da det jo er en bekostelig afære at blive gift i marokko...
Jeg har også spurgt om det var muligt at vi kunne få en afvisning til at blive gift da flere af min forlovedes venner er har fået det..
hun sagde så til mig at hvis jeg fik problemer skulle jeg bare henvende mig til ambasaden straks og de ville hjælpe mig...
Så alt alt en virkelig flink og behjælpsom ambasade vi har i marokko..