Ægteskab i danmark eller Filippinerne

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
josan
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Indlæg af josan » 31.12.2007 19:15:04

Jeg er i den lykkelige situation, at jeg har mødt en kvinde jeg er hovedkuls forelsket i og hun i jeg. Efter lang tids fodarbejde, er det lykkedes mig (sandsynligvis) at få hende til danmark i 18 måneder som aupair så vi kan ses ofte. Vi har berørt emnet at gifte os lidt uden at jeg dog har friet endnu. Det gør jeg den 12. februar i et fantaskisk luksushus jeg har lejet til hende og jeg.

Nu kommer dillemaet!! Med hendes store familie og hendes tanker om et drømmebryllup, har jeg på fornemmelsen, at hun helst vil giftes i Filippinerne. Men rent praktisk er der en fordel ved at vi gør det her, når hendes aupair periode udløber (hvis myndighederne vel at mærke vil tillade det). På det tidspunkt vil hun være 23½ og vi kan få hendes tilladelse forlænget mens sagen bliver behandlet.

Mine spørgsmål er: om der er nogen der ved om, hvis man bliver gift her.. senere kan gifte sig og få ægteskabet konfirmeret i filippinerne?

Og... jeg ved at lige så snart hun gifter sig, forsvinder hendes arbejdstilladelse som aupair... men vil de komunale myndigheder stille sig på bagbenene hvis vi prøver at blive gift umiddelbart inden hendes tilladelse udløber????

Med venlig hilsen fra en lykkelig mand der snart kan se sin elskede ofte!!
Ned med udlændingeloven

seniorguy

Indlæg af seniorguy » 05.01.2008 18:41:50

Hmm tillykke Jeg regner med jeg selv skal giftes på Fillip her til påske så jeg kender lidt til tingene der, men da du er så heldig hun kommer til dig vil jeg varmt anbefalde i giftes i dk. Der er meget papirarbejde i at blive gift i Fillip men vælge I det vil jeg gerne hjælpe.

Du skal ikke være så nervøs for omkostninger til et bryllup eller fest på Fillip priserne dernede er meget lave så du kommer meget lang med en fest til 10000 kr. Jeg har været der en enkelt gang og kunne bespise min kæreste temmelige store famillie for 800 kr. Jeg og min kæreste stod selv for indkøb og familien for tilberedning jeg betalte blot ca 800 kr for mad drikkevare og lign og der var rigeligt. Hvis I fester på et hotel så er det stadigt til meget rimmelige priser

Husk blot på at hendes tilladelse for at arbejde som apair forsvinder når i bliver gift og så skal hun jo nok forlade dk men indlevere i samtidlig papire til FS så for hun jo ophold så længe FS kikker på papirene.

Det er klart en fordel hun er 23½ mht aldersgrænsen for FS eller bliver I nød til at flytte til sverie eller slesvig.

josan
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Indlæg af josan » 05.01.2008 19:23:21

Tak for svaret. Jeg fik et uventet svar fra hende i dag, at hun ikke har noget imod at blive gift i danmark. Det jeg egentlig gerne vil vide, er om man kan gentage giftemålet i filippinerne. Selvfølgelig kunne man bare holde en fest der, men det er ligesom ikke det samme. Kan i øvrigt varmt anbefale alle at læse bogen: jeg er ikke en rose af Georg Strøm. I bogen bliver en filippinsk pige giftet hovedkuls med en dansker. Og moderen bliver sur over at der ikke har været et rigtigt bryllup i kirke osv.

Jeg ville egentlig også foretrække at blive gift derned og få hele hendes familie med... men der er selvfølgelig store fordele ved at gøre det herhjemme.

Nuvel... jeg har jo ikke friet endnu... og ser frem til at møde hende for først gang om godt 30 dage.

Mange hilsener

Josan
Ned med udlændingeloven

seniorguy

Indlæg af seniorguy » 06.01.2008 16:07:28

Hej igen jammen det lyder jo godt.

Jeg tror ikke I kan blive gift igen mig bekendt kan man ingensteds blive gift to gange men mon ikke I kan få en katolsk præst til at velsigne jeres ægteskab hvis I begge kommer derned.

Skulle du vælge at giftes dernede så kontakt mig jeg vil så give dig hjælp med de fornødne papire du skal medbringe.

Kik endvidere på siden www.filippinerne.dk forum side den er en guldgrube for folk som vil vide noget om dette emne.

ABJ78

Indlæg af ABJ78 » 08.01.2008 16:41:43

Hej Josan.
Jeg vil mene som Seniorguy, at I kan faa en velsignelse af jeres borgerlige vielse. Det er meget normalt, faktisk er det saadan bryllupper foregaar mange steder i Europa - foerst paa Raadhuset, saa papierne er i orden og derefter i kirken eller hvilket trossamfund man nu tilhoerer. Ogsaa i katolske lande som Spanien foregaar det saadan! Jeg er selv blevet gift foerst paa raadhus og har siden faaet baade en kirkelig og en muslimsk velsignelse efterfulgt af bryllupsfest! Der er ikke den store forskel paa velsignelsen og selve den religioese vielse. Maaske er det lettere hvis kaeresten kontakter en praest i Filippinerne og forhoerer sig om proceduren der. Kan godt forstaa I gerne vil have bryllup i hendes hjemland, det er ogsaa en maade at vise sin respekt overfor foraeldrene, naar nu deres datter eller son flytter langt langt vaek. Det var ihvertfald min tanke da vi havde bryllup i min mands hjemland.
Held og lykke med det hele!

Besvar