Hvordan finder jeg lige ud af

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Stinepigen

Hvordan finder jeg lige ud af

Indlæg af Stinepigen » 26.01.2011 22:37:06

hvilke dokumenter jeg skal bruge for at blive gift i Algeriet? Um fortæller kun hvilke dokumenter man skal bruge i Marokko, Egypten og Tunesien men intet om Algeriet. Er det mon fordi det slet ikke kan lade sig gøre der eller hvordan?

Meningen var at vi ville gifte os til Maj i Tunesien men sådan som det ser ud dernede lige nu er vi begyndt at se på andre alternativer - Altså at blive gift i Algeriet i stedet. Hjææææææælp :)

fundiver199

Re: Hvordan finder jeg lige ud af

Indlæg af fundiver199 » 27.01.2011 10:34:09

Din kæreste er jo fra Algeriet, så han må vel være den nærmeste til at få opklaret, hvad der skal til for at blive gift med en udlænding i hans eget land :?:

Hvis man gerne vil giftes i Danmark, så spørger man de danske myndigheder, hvilke krav man skal opfylde. Eller man finder ud af det ved at læse, hvad de skriver på deres hjemmeside.

Tilsvarende gælder naturligvis også i Algeriet og alle mulige andre lande.

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 27.01.2011 10:59:22

Der er noget information her: http://ukinalgeria.fco.gov.uk/en/help-f ... arriage-or

Men om Algeriet overhovedet tillader turister at blive viet er noget helt andet - ovenstående link henvender sig til fastboende udlændinge. Der er ikke så meget som en linje på ambassaderne og konsulaternes hjemmesider om, hvordan udlændinge kan blive viet på turistophold i Algeriet, så du får det sikreste svar ved at skrive til den algierske ambassade i Danmark.
Du finder en direkte e-mail her: http://www.algerianembassy.dk/Contact.aspx

Skriv på engelsk eller fransk.

Hvis du får negativt svar, så overvej om ikke Tyrkiet kunne være en løsning. I Antalya-området er de efterhånden vant til at vie udlændinge. Algierske statsborgere skal dog have visum (pris 60 US$) til Tyrkiet.

Du kan læse her om, hvad du skal bruge af papirer mv. til vielse i Tyrkiet: viewtopic.php?f=5&t=4707&p=28780&hilit= ... iet#p28780

Husk at alle papirer skal være oversat til tyrkisk, og at dine skal have en apostille fra UM i Danmark, mens din kærestes tunesiske papirer skal legaliseres af de tunesiske myndigheder.
mh
Rådgiver for ÆUG

Stinepigen

Indlæg af Stinepigen » 27.01.2011 21:27:26

Algierske statsborgere skal dog have visum (pris 60 US$) til Tyrkiet.

Jeg anede ikke at han kunne få visum til ferie i Tyrkiet! Faktisk har vi snakket meget frem og tilbage om hvor vi skal tage hen hvis Tunesien fortsætter med al den "ballade". Men jeg havde fået forståelsen af at han ikke kunne rejse til Europæiske lande.... Nå men det er da værd at se på så :)

Nogen der ved hvordan mulighederne er for at han eventuelt kunne få turistvisum til Sverige/Tyskland?

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 27.01.2011 22:46:43

Sverige og Tyskland er jo Schengen-lande, så der gælder der som hovedregel krav om at han skal have en invitation fra en, der bor i det land han søger visum til, eller deltage i en pakkerejse arrangeret af et rejsebureau.

Der er heller ingen garanti for at han kan få visum til Tyrkiet, men det er nok alt andet lige lettere end at få til Schengen, hvis han aldrig før har haft visum til et Schengen-land.
mh
Rådgiver for ÆUG

Stinepigen

Indlæg af Stinepigen » 28.01.2011 00:25:54

Mh ved du hvor lang tid det tager at søge om visum? Ej det må han jo selv kunne finde ud af....Sorry...

Besvar