Jeg er 23år og har i de sidste par år boet i Egypten og jeg mødte for et år siden manden som jeg vil tilbringe hvert eneste kommende sekund med.
På trods af mange advarsler om at være sammen med en egyptisk mand er jeg efter et år stadig ovenud lykkelig.
Læser så mange indlæg om egyptisk gifte kvinder der har en mand der ikke hjælper til i hjemmet og i det hele taget opfører sig som konger men dette passer ikke det mindste på min kæreste.
Vi har praktisk talt boet sammen under hele vores forhold og hvis der er nogen der til tider har være lidt for doven til at hjælpe til har det nok været mig.. hehe
Nå men ja.. nu til spørgsmålene..
Vi har nu besluttet at vi gerne vil giftes og jeg undrer derfor, hvordan dette går til?
Er det en process der tager en enkelt dag, eller?
En helt anden ting er min familie.
Har nævnt for min mor én gang at jeg faktisk er forlovet og det gjorde hende helt ude af den og gav hende spørgsmål som, men skal i så giftes dernede og hvad hvis i får børn?
Spørgsmål der fik mig til at køre helt af sporet da jeg knapt nok kunne svare på halvdelen.
Så nu tænkte jeg at spørge jer:
Er det for tidligt at tænke på ægteskab som 23-årig?
Hvilken lovgivning gælder for eventuelle børn?
Er der anden vigtig lovgivning i synes jeg bør være opmærksom på?
Hvordan får man familien til at acceptere valget om at tilbringe sit liv med en muslim?
Hvis der er nogen der har svar, råd eller ønsker uddybning omkring dette så er i mere end velkommen til at skrive, alt kan være hjælpsomt. Tak