Civilstandsattest fra Indien!

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
leavingtheus
Geografisk sted: Copenhagen

Civilstandsattest fra Indien!

Indlæg af leavingtheus » 07.02.2010 09:56:55

hej, jeg skal giftes med min indiske kæreste når hun kommer til DK i marts måned (det bliver hendes 2. ophold på turistvisum)

Dog har vi en mindre problem med udstedelse af en civilstandsattest da denne ikke synes at eksistere i Indien (hun bor i Nagaland stat) Hvad gør man så? (min kæreste har fået udstedt en skrivelse fra det lokale "municiple office" hvor der står at Nagaland stat ikke er bekendt med at hun er gift.

Jeg har haft kontakt med borgerservice i Vejle hvor jeg blev fortalt at kan man ikke fremstaffe en civilstandsattest kan man skrive under på en "tro/love erklæring".

1) Er der nogle der ved hvor man kan fremstaffe denne attest i Indien?
2) er det muligt at underskrive en tro/love erklæring i DK?

Udover disse 2 spørgsmål vil jeg også gerne høre om der er nogle som har fået lavet "Apostille" påtegninger i New Delhi? - jeg har emailet hovedkontoret i Delhi igennem 14 dage uden så meget som et svar + jeg har ringet utallige gange men ingen kan/vil snakket engelsk.

Håber der er noget der har haft samme problemer og forhåbentlig fundet løsninger på disse.

p.f.h tak
Niels

dotGusten
Geografisk sted: Abidjan, Côte d'Ivoire
Kontakt:

Re: Civilstandsattest fra Indien!

Indlæg af dotGusten » 07.02.2010 17:17:20

leavingtheus skrev: Jeg har haft kontakt med borgerservice i Vejle hvor jeg blev fortalt at kan man ikke fremstaffe en civilstandsattest kan man skrive under på en "tro/love erklæring".
Så underskriver din kæreste bare en tro og love erklæring på, at hun ikke er gift i forvejen. Den skal bare underskrives på vielseskontoret i Vejle.

Alternativet er, at din kæreste får legaliseret den erklæring, hun allerede har fået. Først hos de indiske myndigheder, og dernæst hos de danske myndigheder.

Lise1988

Re: Civilstandsattest fra Indien!

Indlæg af Lise1988 » 02.03.2010 13:22:48

Hej Niels,

Jeg er lige blevet gift med min indiske kaereste, i Indien.

Vi undersoegte ogsaa om det kunne lade sig goere at blive gift hjemme i Sverige, men der er vist nogle helt specielle regler for indere, for at de kan blive gift i udlandet.

I kan kontakte the Indian Ministry of Foreign Affairs. Deres kontor for vielser hedder Patiala House, og ligger i Delhi. Jeg har ikke deres telefonnummer, men proev at soege paa nettet eller ring til den danske ambassade i Indien, saa giver de dig nummeret.

For at faa verificeret retslige papirer til udenlands brug skal man ha stempler fra den indiske stats hoved-bys town office, samt fra the Patiala House i Delhi.

Maaske kan du bruge disse oplysninger til noget, held og lykke.

Besvar