min kæreste og min var hos kommum i trisdag,hvor jeg shulle lave en civilstandserklæring,for vi kunne godt tænkt os at gifte i kina,da min kæreste er på processuelt ophold (vi kan jo ikke gifte i danmark)
vi skulle udflylde en ægtskaberklæring,og bagefter kræver de min kærestes pas og opholdstildelse.Hvis hun ik har opholdstildelse,kunne vi iike få min civilstandserklæring
Hvad skal jeg gøre?
jeg synes bare,at det er så urimligt,at da jeg skal lave en civilstandserklæring,skal de stille krav for andre.
hvad nu,hvis min kærest var i kina,kan de også kærver såden nogle.
er det så svært at få en civilstandserklæring
-
- Geografisk sted: Abidjan, Côte d'Ivoire
- Kontakt:
Re: er det så svært at få en civilstandserklæring
Der er nogen, der roder lidt rundt i tingene.
Prøv at spørge på kommunens vielseskontor efter en civilstandsattest for dig alene. Bed om at få den på både dansk og engelsk, og fortæl, at du vil rejse til Kina for at gifte dig. Så bliver attesten sendt til din adresse indenfor kort tid.
I må have forklaret jer forkert, så kommunens medarbejder troede, at i ville gifte jer i Danmark.
Prøv at spørge på kommunens vielseskontor efter en civilstandsattest for dig alene. Bed om at få den på både dansk og engelsk, og fortæl, at du vil rejse til Kina for at gifte dig. Så bliver attesten sendt til din adresse indenfor kort tid.
I må have forklaret jer forkert, så kommunens medarbejder troede, at i ville gifte jer i Danmark.