giftes i kina

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
michlle

giftes i kina

Indlæg af michlle » 29.01.2010 23:41:50

min kæreste og jeg har besluttet at giftes i kina.I kina kærver,at man skal har en Civilstandserklæring,og den skal notariseres .Hvor kan man notarisere i københavn?er der nogen ,som har erfinger med at gifte sig i kina ?

DBS

Re: giftes i kina

Indlæg af DBS » 30.01.2010 06:50:46

Du skal nok først have fat i borgerservice, og få fat i en civilstands erklæring.

Så skal du nok læse lidt på disse 2 links:

http://www.um.dk/da/menu/Borgerservice/Legalisering/

http://www.um.dk/da/menu/Borgerservice/ ... elande.htm

Mht til Kina, skal du nok læse lidt om Hong kong, på det sidste link, specielt kommentaren mærkeret med *

Og det sidste medføre nok, at du ringer til den kinesisk ambasade og spørger dem.

Håber dette bringer dig videre.....

weshley
Geografisk sted: China

Indlæg af weshley » 02.02.2010 20:02:08

Min kone og jeg blev gift i Kina, hvilket foregik relativt smertefrit.
Sørg for, at den civilstandserklæring du modtager fra kommunen er både på dansk og engelsk. Herefter tager i til Kina og får den oversat hos et certificeret oversætter (er meget billigt). Derefter kan i bede den danske Ambassade i Beijing om at verificere ægtheden af dokumentet og korrektheden af den kinesiske oversættelse. Hvis i ikke er i nærheden af Beijing kan man gøre det via post og vedlægge en svarkuvert. Jeg tror også i kan få konsulaterne i Shanghai og Guangzhou til at gøre det.
Efter i har fået civilstandserklæringen verificeret godkendt skal evt. dokument fra ambassaden oversættes til kinesisk af en certificeret oversætter igen. Herefter er i klar til at blive gift i din kommendes ægtefælles hjemby!

Når i har modtaget den fine lille røde bog (vielsesattest) som bevis på at i blevet gift, skal jeres vielsesattest notariseres. Dette skal I anmode om hos de kinesiske myndigheder der har udstedt den, hvor I også vil få instruktion i hvordan dette foregår. Det foregår typiske hos den lokale udenrigsministerium i din ægtefælles hjemby.

Mvh. Jess

weshley
Geografisk sted: China

Indlæg af weshley » 03.02.2010 19:55:39

se evt. også dette indlæg:
viewtopic.php?f=5&t=1016

Besvar