Min mand og jeg blev gift i sidste uge på rådhuset her i Danmark. Jeg havde inden været i skriftlig kontakt med den marokanske ambasade her i DK. Men jeg mangler stadig at få svar på mit sidste spørgsmål. Så her håber jeg der er en af jer der kan være mig behjælplig.
Jeg fik at vide på den marokanske ambasade, at de efter vi var blevet viet, ville sørge for, at vores ægteskab blev registreret i det marokanske system.
Jeg fik bare ikke ordentlig fat i, om vi selv skal fremsende dem en kopi af vores vielsesattest, eller om de via det offentlige får besked om dette, da min mand jo er marokansk statsborger bosat i Danmark.
Er der nogen der ved, om vi skal fremsende en kopi af vielsesattesten til den marokanske ambasade?
Registrering af ægteskab i Marokko
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Registrering af ægteskab i Marokko
Jeg tvivler på, at de danske myndigheder uden videre sender oplysninger videre til fremmede ambassader/konsulater, så jeg tror i selv må fremsende dokumentation.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Re: Registrering af ægteskab i Marokko
Ja det har du formetnlig ret i. Har fundet frem til at bor man i USA skal man møde op med attesten i orginal form for at få det registreret, nu skal jeg bare finde frem til hvilke øvrige papir de skal bruge.