Hvor får man en civilstand attest fra??

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
S2007

Hvor får man en civilstand attest fra??

Indlæg af S2007 » 30.12.2009 22:11:45

Hej Allesammen!
Håber I kan dele jeres erfaringer. Jeg har spørgsmål omkring civilstandsattest, hvor får jeg den fra? Jeg bor i sverige? Og min forlovede bor i pakistan?? hvor får han den fra? Hvis vi vælger at gifte os år han er på turist visum vil myndighederne krave den af ham? Er det ikke nok, at der på hans pas eller id kortet står ugift?

mvh den forvirret. :roll:

nannablichfeldt

Re: Hvor får man en civilstand attest fra??

Indlæg af nannablichfeldt » 30.12.2009 23:44:31

Da min mand og jeg blev gift, skulle vi fremvise civilstandsattest. Min mand er godt nok fra Tyrkiet, så det er ikke sikkert det er den samme form for civilstandsattest din kæreste får udleveret i sit hjemland. Men i Tyrkiet er det en form for familiepapir, hvor der står navne og civilstand for alle familiemedlemmerne inkl. personen selv.
Men din kæreste kan evt. spørge myndighederne i sit hjemland efter det, og du kan gå ned på din kommune og spørge hvad de helt præcist forlanger af dokumentation, for så vidt jeg ved er det forskelligt fra kommune til kommune, hvad de forlanger af dokumenter.
Derudover skal I nok forvente at din kærestes papirer skal oversættes til dansk, engelsk eller tysk, medmindre de selvfølgelig allerede står skrevet på et af disse sprog.
Håber det er til en smule hjælp. Held og lykke:)

Besvar