Særeje/ægtepagt i Ghana

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
LALI

Særeje/ægtepagt i Ghana

Indlæg af LALI » 06.12.2009 17:05:41

Hejsa,

Jeg tænker at gifte mig med min ghanesiske kæreste, og i forbindelse har har jeg undersøgt hvordan og hvor ledes det er med fuldstændig særeje/ægtepagt.
Det viser sig at dette skal der søges om i mandens hjemland, idet der ifølge dk lovegivning fremgår, at det er mandens hjemland på vigelsestidspunktet der afgør, hvilket lands familieformueretlige regler vi er underlagt i vores ægteskab - så det er ligegyldigt om vi bliver gift i dk eller i Ghana, for på vigelsestidspunktet er Ghana hans bopælsland.

Jeg vil høre om der er nogen her inde der har nogen erfaring med dette i Ghana, eller måske kan henvise mig til en ghanesisk advokat eller lignende.

/LALI

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Særeje/ægtepagt i Ghana

Indlæg af mh1 » 26.12.2009 12:10:02

@LALI
Hvis i skal bo i DK, og söger om familiesammenföring saa snart i er blevet gift, saa er det i flg. DANSK ret saadan at i faar dansk formueordning. Det med domicil paa vielsestidspunktet er ikke saa bogstaveligt, der menes det sted, hvor man har planlagt at bo snarest muligt efter vielsen. Hvis i skal bo i DK kan du altsaa faa lavet en dansk aegtepagt.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar