Giftes i alanya, tyrkiet til oktober
-
janniejensen79
Giftes i alanya, tyrkiet til oktober
Hej
Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig.
Jeg skal til tyrkiet i oktober og giftes med min kæreste. Problemet er bare jeg ikke ringtig kan se hvilke papirer jeg skal medbringe.
Jeg har været ringet til udenrigsministeriet men ham jeg fik fat i kunne ikke umiddelbart sige noget andet end det der stod på deres hjemmeside.
Jeg ved jeg skal have en ægteskabsattest og den er bestilt, men er der nogen der ved om jeg skal have den oversat til tyrkisk inden jeg får den godkent hos um eller om jeg godt kan få det gjort i tyrkiet hvis den bare er på engelsk.
Vi vil begge meget gerne giftes i Alanya da han er fra en lille landsby der ligger langt over i øst. Er der specielle papierer vi skal bruge i Alanya, har hørt det kan variere fra sted til sted.
Jeg skal jo gerne have styr på det hele her hjemmefra så håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig.
På forhånd stor tak for hjælpen ser frem toil at høre fra jer.
Jannie
Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig.
Jeg skal til tyrkiet i oktober og giftes med min kæreste. Problemet er bare jeg ikke ringtig kan se hvilke papirer jeg skal medbringe.
Jeg har været ringet til udenrigsministeriet men ham jeg fik fat i kunne ikke umiddelbart sige noget andet end det der stod på deres hjemmeside.
Jeg ved jeg skal have en ægteskabsattest og den er bestilt, men er der nogen der ved om jeg skal have den oversat til tyrkisk inden jeg får den godkent hos um eller om jeg godt kan få det gjort i tyrkiet hvis den bare er på engelsk.
Vi vil begge meget gerne giftes i Alanya da han er fra en lille landsby der ligger langt over i øst. Er der specielle papierer vi skal bruge i Alanya, har hørt det kan variere fra sted til sted.
Jeg skal jo gerne have styr på det hele her hjemmefra så håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig.
På forhånd stor tak for hjælpen ser frem toil at høre fra jer.
Jannie
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Giftes i alanya, tyrkiet til oktober
Du kan se på denne tråd: viewtopic.php?f=5&t=2897
Kort: du kan godt få oversat i Tyrkiet, men du skal huske at få apostille på herhjemmefra: http://www.um.dk/da/menu/Borgerservice/ ... postillen/
Du skal have en lægeattest, blodprøve se på tråden hvad du skal testes for.
Kort: du kan godt få oversat i Tyrkiet, men du skal huske at få apostille på herhjemmefra: http://www.um.dk/da/menu/Borgerservice/ ... postillen/
Du skal have en lægeattest, blodprøve se på tråden hvad du skal testes for.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Hej hej..
Er selv lige blevet gift i alanya i denne sommer.. Det er så enkelt med papirene..
Du medbringer din dåbsattest samt ægteskabserklæring. som du sender ind til UM og får apostille stemplet 170 kr pr stk, dem tager du med til tyrkiet, får oversat af en auts, tolk og får dem stemplet hos en notar.. HUSK dog at disse papire ikke må være mere end 3 mdr gamle fra de er udstedet til i skal vies..
Så skal i have taget nogle blodprøver hernede, også er det bare at få bestilt tid på rådhuset
Held og lykke..
Er selv lige blevet gift i alanya i denne sommer.. Det er så enkelt med papirene..
Du medbringer din dåbsattest samt ægteskabserklæring. som du sender ind til UM og får apostille stemplet 170 kr pr stk, dem tager du med til tyrkiet, får oversat af en auts, tolk og får dem stemplet hos en notar.. HUSK dog at disse papire ikke må være mere end 3 mdr gamle fra de er udstedet til i skal vies..
Så skal i have taget nogle blodprøver hernede, også er det bare at få bestilt tid på rådhuset
Held og lykke..
Jeg skal ligeledes giftes iTyrkiet.
Hvor lang tid tager det at bestille tid på rådhuset?
Er der en måde hvorpå man kan bestille tid herfra DK?
Er det fint at få sundhedserklæring og blodprøve herfra DK?
Skal dokumenterne; dåbsattets, ægteskabsatteets og sundhedsattets oversættes inden man tager til tyrkiet?
Håber nogen kan hjælpe
Venlig Hilsen
Matilde
Hvor lang tid tager det at bestille tid på rådhuset?
Er der en måde hvorpå man kan bestille tid herfra DK?
Er det fint at få sundhedserklæring og blodprøve herfra DK?
Skal dokumenterne; dåbsattets, ægteskabsatteets og sundhedsattets oversættes inden man tager til tyrkiet?
Håber nogen kan hjælpe
Venlig Hilsen
Matilde
-
mh1
- Kontakt:
Du kan få oversat i DK, men det er langt billigere i Tyrkiet - hvis altså du ikke har planer om at blive viet et sted, hvor du ikke vil kunne finde en dansk-kyndig oversætter.
Du kan også se på det link, jeg har sat ind længere oppe i tråden, hvad du skal testes for. Da lægeattesten jo også skal oversættes, hvis den er på dansk, er det nu nok lettest at få lavet testen i Tyrkiet, de ved jo også præcis, hvad der skal til og selv om det ikke er gratis, er det næppe herre-dyrt
Du kan også se på det link, jeg har sat ind længere oppe i tråden, hvad du skal testes for. Da lægeattesten jo også skal oversættes, hvis den er på dansk, er det nu nok lettest at få lavet testen i Tyrkiet, de ved jo også præcis, hvad der skal til og selv om det ikke er gratis, er det næppe herre-dyrt
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
som de andre skriver så er det meget nemmere og få oversat dine papirer i Alanya og mht blodprøve så skal I have taget to stk to forskellige steder, det er kun den ene man betaler for og det koster 50 YTL så det er slet ikke nødvendigt og tage det med fra Dk. Så sparer du også oversættelsen for den. Da vi tog op på rådhuset med alle vores papirer og for at bestille tid, tror jeg vi fik en tid omkring 5 dage efter. Det hele er faktisk ikke så svært når man først går i gang. Husk du skal have en kopi af din dåbsattest og få den printet ud på engelsk. Den får du på dit sognekontor
Held og lykke
Held og lykke
Hejsa, er det både dåbsattest og ægteskabserklæring man skal have sendt ind til UM for legaliserings stempel?jesmal skrev:Hej hej..
Held og lykke..
-
dotGusten
- Geografisk sted: Abidjan, Côte d'Ivoire
- Kontakt:
alanyaK skrev:Hejsa, er det både dåbsattest og ægteskabserklæring man skal have sendt ind til UM for legaliserings stempel?
Ja
-
AminaTariq
Undskyld jeg lige kommer med et spørgsmål:
Jeg forstår ikke hvad i mener med at nogle dokumenter skal legaliseres fra UM.
Jeg blev selv gift i Jordan i januar 2008 men havde ikke fået gjort nohget ved mine papirer andet end at få dem oversat fra dansk til engelsk.
Da jeg så var blevet gift fik ægteskabskontrakten stemplet fra den danske ambassade og her i DK gik jeg på folkeregistret og registrerede mit ægteskab. Gav dem en kopi af min ægteskabskontrakt oversat fra arabisk til engelsk med stempel fra den danske ambassade i Jordan.
Er det jeg har gjort ikke korrekt?
Jeg forstår ikke hvad i mener med at nogle dokumenter skal legaliseres fra UM.
Jeg blev selv gift i Jordan i januar 2008 men havde ikke fået gjort nohget ved mine papirer andet end at få dem oversat fra dansk til engelsk.
Da jeg så var blevet gift fik ægteskabskontrakten stemplet fra den danske ambassade og her i DK gik jeg på folkeregistret og registrerede mit ægteskab. Gav dem en kopi af min ægteskabskontrakt oversat fra arabisk til engelsk med stempel fra den danske ambassade i Jordan.
Er det jeg har gjort ikke korrekt?
-
mh1
- Kontakt:
Åbenbart har Jordan syntes at det var nok, du havde gjort, men fx er Tyrkiet og DK begge apostille-lande, og derfor vil de have at papirer fra det ene land, der skal bruges i det andet, er blevet legaliseret ved apostille.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Jeg læser at man skal have lavet en sundhedsattest hos lægen. Nogen der kan forklarer hvad det går ud på. Syntes ikke de er mange der spørger til den. Og kan se den står på UM hjemmeside. Er det blodprøven det drejer sig om ? Eller er det yderligere et papir?
Dåbsattesten og ægteskabattesten(på jeg er ugift i danmark) skal de oversættes inden de blir stemplet i UM?? Hvor lang tidgår der før man får svar på prøverne?
Dåbsattesten og ægteskabattesten(på jeg er ugift i danmark) skal de oversættes inden de blir stemplet i UM?? Hvor lang tidgår der før man får svar på prøverne?
Rinse28: Det er ikke noget med en læge attest, men bare de obligatoriske blodprøver... Dem kan du få taget her i tyrkiet. Den ene er gratis, den anden koster ca 50TL for jer begge..
Og i har svar på dem dagen efter, hvis alt går vel.
Din dåbsattest og ægteskabserklæring skal IKKE være oversat inden du sender dem ind til UM.. Husk dog at de ikke må være mere end 3 måneder gamle..
Når du kommer til Tyrkiet kan du få dem oversat og stemplet hos Notar for totalt 180TL.
Din dåbsattest og ægteskabserklæring skal IKKE være oversat inden du sender dem ind til UM.. Husk dog at de ikke må være mere end 3 måneder gamle..
Når du kommer til Tyrkiet kan du få dem oversat og stemplet hos Notar for totalt 180TL.
Navneattesten og ægteskabserklæringen, SKAL sendes til um for vercifering inden vielsen i Tyrkiet il? Skal de bare være oversat inden vielsen?jesmal skrev:Rinse28: Det er ikke noget med en læge attest, men bare de obligatoriske blodprøver... Dem kan du få taget her i tyrkiet. Den ene er gratis, den anden koster ca 50TL for jer begge..
alanyaK skrev:Navneattesten og ægteskabserklæringen, SKAL sendes til um for vercifering inden vielsen i Tyrkiet il? Skal de bare være oversat inden vielsen?jesmal skrev:Rinse28: Det er ikke noget med en læge attest, men bare de obligatoriske blodprøver... Dem kan du få taget her i tyrkiet. Den ene er gratis, den anden koster ca 50TL for jer begge..
Ja, de skal stemples hos UM.. Også tager man papirene med til Tyrkiet, får dem oversat og stemplet hos en notar her... Du kan også få dem oversat i Dk, det koster bare mere.
Man kan godt sende dokumenterne med posten for at få stemplet, ikke? Jeg har nemlig hørt at man selv skal møde op med papirene.jesmal skrev:alanyaK skrev:Navneattesten og ægteskabserklæringen, SKAL sendes til um for vercifering inden vielsen i Tyrkiet il? Skal de bare være oversat inden vielsen?jesmal skrev:Rinse28: Det er ikke noget med en læge attest, men bare de obligatoriske blodprøver... Dem kan du få taget her i tyrkiet. Den ene er gratis, den anden koster ca 50TL for jer begge..
Ja, de skal stemples hos UM.. Også tager man papirene med til Tyrkiet, får dem oversat og stemplet hos en notar her... Du kan også få dem oversat i Dk, det koster bare mere.