Skal giftes i thailand d. 3 juli 2010
Skal giftes i thailand d. 3 juli 2010
Hejsa
Min dejlige thailandske kæreste og jeg skal giftes i Thailand d. 3 juli næste år.
Hun ønsker et thailandsk bryllup, hvilket jo er helt naturligt efter som hun jo er fra Thailand. I den forbindelse har jeg nogle spørgsmål som jeg nogen af jer vil være mig behjælpelig med at besvare da mange af jer sikkert har været det igennem.
Brylluppet skal naturligvis være efter thailandsk kultur, men ægteskabet skal være "lovligt" således at det er gyldigt i Danmark.
Spørgsmål 1.
Skal det "lovelige" bryllup"vielse foretages før, eller efter den thailandske bryllupscermoni ?
Spørgsmål 2
Hvor meget betaler man i såkaldt sin sot, hvad er for meget og hvad er for lidt.
Pigen og hendes familie kommer fra den fattigeste del af Thailand.
Hun har fortalt mig at jeg bestemmer prisen Hvad mener i ?
Spørgsmål 3
Hvor meget skal man forvente at et bryllup i thailand koster i bath alt inklusive
Ca. 500 gæster.
Dim
Min dejlige thailandske kæreste og jeg skal giftes i Thailand d. 3 juli næste år.
Hun ønsker et thailandsk bryllup, hvilket jo er helt naturligt efter som hun jo er fra Thailand. I den forbindelse har jeg nogle spørgsmål som jeg nogen af jer vil være mig behjælpelig med at besvare da mange af jer sikkert har været det igennem.
Brylluppet skal naturligvis være efter thailandsk kultur, men ægteskabet skal være "lovligt" således at det er gyldigt i Danmark.
Spørgsmål 1.
Skal det "lovelige" bryllup"vielse foretages før, eller efter den thailandske bryllupscermoni ?
Spørgsmål 2
Hvor meget betaler man i såkaldt sin sot, hvad er for meget og hvad er for lidt.
Pigen og hendes familie kommer fra den fattigeste del af Thailand.
Hun har fortalt mig at jeg bestemmer prisen Hvad mener i ?
Spørgsmål 3
Hvor meget skal man forvente at et bryllup i thailand koster i bath alt inklusive
Ca. 500 gæster.
Dim
-
Kim P. Nyberg
- Geografisk sted: Herning
- Kontakt:
Re: Skal giftes i thailand d. 3 juli 2010
Så længe brylluppet er sket i henhold til lovgivningen i det land forrettelsen foregår, betragtes det som lovligt indgået af de danske myndigheder. Med mindre der er tale om proforma eller arrangerede ægteskaber. Nogle af de par, der er viet i Thailand, og som efterfølgende flytter til DK, holder en slags bryllup her også. Det er dog ikke et krav at holde et dansk bryllup også, med det formål at få den godkendt af de danske myndigheder. Er det oprindelige bryllup holdt efter almindelig Thailandsk lov og skik, kan det sagtens stå alene.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser
-
fundiver199
Som Kim skriver er det afgørende, om I får udstedt en officiel vielsesattest af de thailandske myndigheder eller ej. Hvilke ceremonier af buddistisk eller anden karakter, I deltager i, og hvornår de foregår, er derimod sagen uvedkommende.
Så I skal kort og godt sætte jer i, hvad der kræves for at blive gift i Thailand, og hvilken form for oversættelse og legalisering af vielsesattesten, der herefter skal til for, at den vil kunne anerkendes af de danske myndigheder.
Så I skal kort og godt sætte jer i, hvad der kræves for at blive gift i Thailand, og hvilken form for oversættelse og legalisering af vielsesattesten, der herefter skal til for, at den vil kunne anerkendes af de danske myndigheder.
fundiver199 skrev:Som Kim skriver er det afgørende, om I får udstedt en officiel vielsesattest af de thailandske myndigheder eller ej. Hvilke ceremonier af buddistisk eller anden karakter, I deltager i, og hvornår de foregår, er derimod sagen uvedkommende.
Jeg er helt med på hvordan det bliver lovligt, det har jeg læst på ambassadens hjemmeside. Mit spørgsmål er om det skal gøres før eller efter festen i thailand
-
fundiver199
Hvis "festen" ikke er en del af den proces, som skal til for at blive gift i Thailand, så er det ligegyldigt, hvornår den afholdes.
Man kan jo holde alle de fester, man vil, hvor og hvornår man vil. Det er der ingen myndigheder, der blander sig i, hverken i Thailand eller i Danmark. Bortset måske fra politiet, hvis man forstyrrer sine naboer
Hvis "festen" derimod er en del af den officielle proces, der skal til for at blive gift i Thailand, jamen så vil du jo automatisk finde et svar på dit spørgsmål, hvis du sætter dig ind i, hvad der skal til for at blive gift i Thailand.
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig yderligere, da jeg ikke kender noget til regler eller procedurer omkring indgåelse af ægteskab i netop Thailand.
Prøv evt. at spørg i forum på www.thailand.dk
Der er der sikkert flere, som har prøvet at blive gift i netop Thailand.
Man kan jo holde alle de fester, man vil, hvor og hvornår man vil. Det er der ingen myndigheder, der blander sig i, hverken i Thailand eller i Danmark. Bortset måske fra politiet, hvis man forstyrrer sine naboer
Hvis "festen" derimod er en del af den officielle proces, der skal til for at blive gift i Thailand, jamen så vil du jo automatisk finde et svar på dit spørgsmål, hvis du sætter dig ind i, hvad der skal til for at blive gift i Thailand.
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig yderligere, da jeg ikke kender noget til regler eller procedurer omkring indgåelse af ægteskab i netop Thailand.
Prøv evt. at spørg i forum på www.thailand.dk
Der er der sikkert flere, som har prøvet at blive gift i netop Thailand.
-
surfingsam
For at lovliggøre et ægteskab i Thailand skal er der lidt papir arbejde at gøre.
http://www.ambbangkok.um.dk/da/menu/bor ... bithailand
Alt kan læses på ambassadens hjemmeside.
http://www.ambbangkok.um.dk/da/menu/bor ... bithailand
Alt kan læses på ambassadens hjemmeside.