Hej alle,
Min forlovede og jeg har søgt om international ægteskabsattest i søndags. Vi indsendte hans CNI og alle passider plus rejsesider med det samme. I går (tirsdag) åbnede sagsbehandleren vores sag og bad om nye billeder af datasiden i mit pas i bedre kvalitet (pga. hologramtjek osv.).
Jeg indsendte de nye, skarpe billeder fra flere vinkler via e-Boks under 7 timer efter vi modtog e-boksen.
I dag ringede jeg så til Familieretshusets Borgerservice for at høre, om alt var i orden og for at høre om den forventende ventetid, da min eboks mail var modsigende af sig selv.
Konsulenten loggede ind og kiggede på brevet, og sagde efterfølgende, at vi nu skal forvente 2 måneders ventetid (at de behandler sager fra slut juli lige nu, når der har været mangler og at vi skulle forberede os på ca. 2 måneder ventetid hvis ikke længere.)
Vi er fuldstændig knuste og nervøse, da vi har planlagt bryllup i starten/midten af november.
Er der andre, der har prøvet at indsende en hurtig teknisk mangel (som et pasbillede) samme dag, og hvor sagen alligevel gik hurtigt igennem? Eller skal vi forberede os på flere måneders ventetid, selvom alt andet i sagen virker til at være godkendt?
På forhånd tak for jeres svar!
Erfaringer med manglende pasbillede til prøvelsesattest – tager det virkelig 2 måneder?
-
9yearsoflove