Spørgsmål vedr prø­vel­se­s­at­test

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
jvb
Indlæg: 1
Tilmeldt: 03.07.2025 12:48:36

Spørgsmål vedr prø­vel­se­s­at­test

Indlæg af jvb » 03.07.2025 13:31:43

Jeg søger lidt vejledning til prø­vel­se­s­at­test.

Vi har planer om at min kæreste(filippiner) kommer på besøg i midt September.
I den forbindelse vil vi gerne gifte os her i Danmark, men jeg har læst flere steder nu at det kan tage længere tid at få sin prøvelsesattest.

Skulle alt gå vel med visum, samt:

Cenomar m. appostille. (Skal hun efter appostille, kontakte den danske ambasade i Filippinerne?)
Billeder af siderne i passet
Vi vil vedhæfte samtlige samtaler
Samtlige billeder sammen fra mit besøg på Fillipinerne
Vi udfylder en 11 B-erklæring. (jeg sender den til hende hun underskriver og sender retur (email)

Hvis jeg har alt dette, er det muligt at søge en fælles prøvelsesattest på forhånd.
Er der noget vi kan udlade, eller skal vi have mere med?

Da hendes visum kun gælder 3 uger. Frygter vi at vi ikke har tid nok når hun kommer.
Hvad ville jeres råd være i denne situation.

På forhånd tak

Besvar