Generelle dumme spørgsmål om at blive gift :D

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Nickie

Generelle dumme spørgsmål om at blive gift :D

Indlæg af Nickie » 11.02.2025 10:38:39

Mig og min kæreste kommer til at tage noget tid at få søgt om familiesammenføring grundet de mange penge der skal bruges til det, så vi vil starte med i hvert fald at blive gift, og har nogle sikkert dumme spørgsmål.

1. Han er fra Serbien så han skal ikke bruge visum for at besøge, skal han så være her når vi sender ansøgningen ind om at blive gift? For der kan vel godt gå noget tid, og han er her ikke mere end 2 uger af gangen fordi vi begge arbejder og kan ikke rigtig få mere ferie på en gang end det.

2. Kan se man skal søge gennem familieretshuset, og også skal betale et gebyr, har I nogen ide om hvad det koster for jeg kan ikke finde ret mange oplysninger om det, snakkede nemlig med en advokat og han ville have 7000 for det at blive gift og det synes jeg da lyder helt vildt.

3. Skal man sende sådan noget som beskeder mellem hinanden ind, billeder, flybilleter osv for at bevise at man kender hinanden godt? ingen af os har været gift så udover det er det så kun kopi af pas og civilstandsattest han skal sende ind?

mhg

Re: Generelle dumme spørgsmål om at blive gift :D

Indlæg af mhg » 14.02.2025 07:59:46

Hvor svært det er at få prøvelsesattest afhænger en del af, hvilket land udlændingen er fra, og meget af, hvor godt man kan dokumentere at man har et solidt forhold. Billeder og udskrift af mails eller sms kan vedlægges.

Der er en ret udførlig vejledning, inklusive en video, om hvordan man søger om prøvelsesattest, og der står at det koster 2.100 kr.

Se her: https://familieretshuset.dk/proevelsese ... lsesattest
mhg
Juniorrådgiver for ÆUG

Besvar