Problemer med familieretshuset med at få ægteskabsatteast
Re: Problemer med familieretshuset med at få ægteskabsatteast
Jeg skal til at soege om en civilstandsattest hos Familieretshuset, for at blive gift i Vietnam. Jeg sidder og bliver helt maalloes at at laese denne traad. Skal det forstaas saadan, at ALLE skal til samtale i DK. Da jeg selv bor i Vietnam, ville det jo koste vanvittige summer for fly og hotel og visum!!
Ikke alle. Der er også mange, som har fået attesten uden de store problemer.
Sæt dig grundigt ind i proceduren, bl.a. ved at læse her og se videoen:
https://familieretshuset.dk/proevelsese ... -europaeøs
Sæt dig grundigt ind i proceduren, bl.a. ved at læse her og se videoen:
https://familieretshuset.dk/proevelsese ... -europaeøs
mhg
Juniorrådgiver for ÆUG
Juniorrådgiver for ÆUG
Hej Chea0061!Chea0061 skrev: ↑29.11.2024 15:03:24FunkySoul skrev: ↑15.03.2024 21:01:40Hej Jand
Min forlovede og jeg er endt i samme situation som jer. Må jeg spørge om du nogensinde klagede over Familieretshuset?
For mig at se at det helt urimeligt at forvente at den ene part søger visum og tager til Danmark blot for en opklarende samtale, især når de ikke engang oplyser hvorfor. Og derudover skriver de dette på deres hjemmeside:
https://familieretshuset.dk/om-familier ... ideomoeder
Hvis det blot drejer sig om, at snakke med parterne er dette vel en mulighed. Hvis det er for at få flere dokumenter, eller i bedre kvalitetet, er det vel det de skal bede om. Jeg har lidt en frygt for, om det blot er for at sylte sagen at de skriver et standardsvar.
Hvem var din sagsbehandler? Min hedder Christina J.
Hej FunkySoul
Ligesom dig og din forlovet er Jeg og min forlovet endt sådan som jer. d.27-11-2024 har jeg modtaget nøjagtigt det samme svar fra Familieretshuset, min forlovet er fra Vietnam, så det er ikke nemt for hende at deltage i en samtale i Odense C d 20-Dec-2024. Jeg ringet ind og prøve at forklare situation. Damen vil simpelthen ikke høre på hvad jeg sagde og svaret var " sådan er reglerne og hvis ikke hun kan komme med, vil de henlægge sagen".
Jeg vil gerne høre dig,hvordan/om du er kommet videre? og forhåbentlig med positiv udgang. Skal siges at jeg har søgt om turist Visium til hende i Febuar og hun har fået afslag. Hvis nogen har gode råd til hvordan man kan få en ægteskabsattest efter sådan en omgang vil jeg være yderste taknemlig
Fandt du nogensinde ud af hvad der var galt med din ansoegning? Jeg er selv ved at samle materiale til en ansoegning, og vil gerne sikre mig at de faar ALT hvad de har brug for foerste gang.
PFT!
Hej Jekl
mit visium afslag blev begrundet med at de har mistake om at vi vil gifte os i DK og søge om familiesammenføring hvis hun fik tildel Visium.
med hensyn til civilstandattesten har jeg fået en mail inden jul at de henlægger sagen,da jeg og min forlovet ikke kan møde op til interview. ( det er svært for min forlovet at komme til interview da hun ikke kan få Visium). så pt er jeg på bar bund og ved ikke hvad jeg skal.
Hvis du er født i DK kan du få lavet en personattest, bopælsattest,straffeattest som skal legalisere i DK og i den vietnamesisk ambassade i DK de skal oversættes til engelsk af en autoriseret instans (bopæls og person attest kan rekvieres på Engelsk og husk at de først skal have en stempel og underskrift fra borgerservice før legalisering), de kan bruges til at blive gift i Vietnam og lægeattesten vil de helst ha at man lave det i Vietnam(den Danske skal selvfølge også oversættes).
sådan kan man komme uden om familieretshuset.Det er næsten umuligt at få en kæreste/forlovet på besøg, nemmere hvis man er gift.
mit visium afslag blev begrundet med at de har mistake om at vi vil gifte os i DK og søge om familiesammenføring hvis hun fik tildel Visium.
med hensyn til civilstandattesten har jeg fået en mail inden jul at de henlægger sagen,da jeg og min forlovet ikke kan møde op til interview. ( det er svært for min forlovet at komme til interview da hun ikke kan få Visium). så pt er jeg på bar bund og ved ikke hvad jeg skal.
Hvis du er født i DK kan du få lavet en personattest, bopælsattest,straffeattest som skal legalisere i DK og i den vietnamesisk ambassade i DK de skal oversættes til engelsk af en autoriseret instans (bopæls og person attest kan rekvieres på Engelsk og husk at de først skal have en stempel og underskrift fra borgerservice før legalisering), de kan bruges til at blive gift i Vietnam og lægeattesten vil de helst ha at man lave det i Vietnam(den Danske skal selvfølge også oversættes).
sådan kan man komme uden om familieretshuset.Det er næsten umuligt at få en kæreste/forlovet på besøg, nemmere hvis man er gift.
-
Er der nogen der har fundet en betalt hjælp i DK eller på Filippinerne der kan ordne al papir arbejde så man blot skal underskrive?
Vi er begge parter på Filippinerne og ønsker at blive gift her
Vi er begge parter på Filippinerne og ønsker at blive gift her