Flytter til Bremen, så vi forhåbentlig kan blive gift (Danmark/Ghana)

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Flytter til Bremen, så vi forhåbentlig kan blive gift (Danmark/Ghana)

Indlæg af skaanebo » 04.06.2021 14:12:29

Ja, HVIS han får visum til Danmark, kan I sagtens blive gift i Danmark.

Men det er højst usandsynligt at Danmark eller noget andet Schengenland vil udstede et visum til ham efter de sædvanlige regler for besøgsvisum, når han har opholdt sig illegalt i et europæisk land tidligere.

lilbw
Indlæg: 13
Tilmeldt: 09.03.2021 11:04:48

Re: Flytter til Bremen, så vi forhåbentlig kan blive gift (Danmark/Ghana)

Indlæg af lilbw » 04.06.2021 14:23:18

Godt du siger det, vi har haft et lille håb om at eftersom det snart er 5 år siden det fingeraftryk blev taget her i Tyskland at det muligvis er blevet slettet eller kun er registreret i det tyske system?

Men vil vores chancer for at komme tilbage til Europa som gift par fra Ghana så være større, tror du?
:mrgreen: love conquers all / put your trust in Gods hands :mrgreen:

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Flytter til Bremen, så vi forhåbentlig kan blive gift (Danmark/Ghana)

Indlæg af skaanebo » 04.06.2021 14:33:35

Nej, fingeraftryk i en database forsvinder på ingen måde bare sådan uden videre af sig selv!

Jeres bedste bud på at blive gift i nærområdet vil være Frankrig eller Sverige. Alternativt Ghana.

Når I først er blevet gift, stiller lovgivningen sig helt anderledes.

lilbw
Indlæg: 13
Tilmeldt: 09.03.2021 11:04:48

Re: Flytter til Bremen, så vi forhåbentlig kan blive gift (Danmark/Ghana)

Indlæg af lilbw » 04.06.2021 15:21:19

Det vil være nemmere for os at komme til Frankrig fremfor Sverige og blive gift, men så er spørgsmålet hvilken proces der er nemmest. Hvor finder jeg mere informationer om at blive gift i Frankrig ligesom os? Jeg har søgt her i forummet og ikke fundet svar, kun spørgsmål. Og læst lidt på denne side: https://sca.france.fr/da/f%C3%B8r-du-ta ... i-frankrig, men det virker underligt at man skal opholde sig der en måned? MilleA rådgiver mig om Sveriges regler <3 Vi har stadig ikke 100% udelukket at søge om giftemål her i Tyskland; godt nok gav advokaten os en ordentlig portion frygt, men med lidt is i maven og tålmodighed, er det fortsat en mulighed med risici, hvormed de andre muligheder kan blive plan b etc. Jeg vil også gerne vide mere om hvordan det ville foregå i Ghana, så vil lige lede efter nogen der kan rådgive her. For jeg mindes at få fortalt nogle skrækscenarier forrige år, om ægtepar der var adskilt i flere år :shock: :|
:mrgreen: love conquers all / put your trust in Gods hands :mrgreen:

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Flytter til Bremen, så vi forhåbentlig kan blive gift (Danmark/Ghana)

Indlæg af skaanebo » 04.06.2021 16:23:39

Tyskerne er, som du sikkert ved, meget punktlige og følger reglerne, så jeg tvivler på, at I kan blive gift i Tyskland.

Jeg kender desværre ikke de nærmere betingelser i Frankrig, er blot blevet fortalt, at man ikke behøver lovligt ophold for at blive gift i Frankrig.

Sverige er meget ligetil, når bare I har jeres dokumentation i orden og ikke skilter med, at din forlovede er illegalt i Sverige.

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Flytter til Bremen, så vi forhåbentlig kan blive gift (Danmark/Ghana)

Indlæg af mh1 » 06.06.2021 07:09:34

At blive gift i Tyrkiet er omstændeligt, men han vil kunne få et 30-dages visum online formedelst 60 US$.

Din kæreste vil skulle fremskaffe legaliseret og til tyrkisk oversat fødsels- og civilstandsattest fra Ghana (som ikke er apostilleland), og du skal have de samme dokumenter med apostille og oversat. Desuden skal I gå til en tyrkisk lægeklinik for at få en lægeattest (som så ikke behøver oversættelse) på at I ikke lider af visse sygdomme (fortæl lægen at det er til vielse, så ved de hvad der skal tjekkes for), medbringe pas (kopi og original) og tre pasfotos.

I kan vælge et sted, hvortil der er billige rejser fra Tyskland, og der vil da også være en god chance for at det stedlige vielseskontor (evlenme dairesi) har erfaring med at vie udlændinge. Såfremt jeres papirer bortset fra lægeattest er parate, burde det kunne lade sig gøre indenfor 3 uger. Pt kan du de første 3 uger af juli få et værelse til to for ca. 2.000 kr i Antalya - priserne er i bund, og sikkerheden er upåklagelig, fordi det er så vigtigt for Tyrkiet at turismen kommer igang igen.

Hvis han har lovligt ophold og vil kunne rejse ud og ind i Tyskland igen, er det altså en løsning.
mh
Rådgiver for ÆUG

Owusuah
Indlæg: 9
Tilmeldt: 03.01.2022 09:35:03

Re: Flytter til Bremen, så vi forhåbentlig kan blive gift (Danmark/Ghana)

Indlæg af Owusuah » 03.01.2022 09:42:45

Jeg blev gift i Ghana for tæt på 2 år siden hvis du har spørgsmål til dette må du gerne skrive til min mail.
per@vopes.dk

Besvar