Prøvelsesattest - erfaringer søges!

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Peva
Indlæg: 1
Tilmeldt: 02.07.2021 14:21:30

Prøvelsesattest - erfaringer søges!

Indlæg af Peva » 02.07.2021 14:30:09

Jeg skal giftes med min mexicanske kæreste d. 28. august.
Vi sendte alle nødvendige dokumenter ind til Familieretshuset d. 11. juni.
Den 17. juni modtog jeg et brev fra dem hvor de bad om et bedre scan af en side i min kærestes pas som vi så sendte ind. 18. juni.

I dag ringede jeg til dem for at høre hvordan det mon gik med ansøgningen og personen i røret sagde, at det kunne tage fra 2 uger til en måned at kigge igennem. Jeg spurgte om der derefter kunne blive krævet andre dokumenter og det ville hun ikke udelukke. Da jeg sagde fortvivlet at vi skulle giftes d. 28. august svarede hun tørt: Ik særlig smart at invitere til bryllup når I ikke har tilladelse endnu" Jeg blev bare så ked af det.

Måske jeg ikke har sat mig ordentlig ind i tingene men jeg troede vi var i fin tid.

Derfor ville jeg spørger jer: Hvad har jeres erfaringer været med behandlingstid? (især jer der har gjort det den seneste tid, da hun sagde "at de i øjeblikket er lagt ned)
Og hvad mere vigtigt er? Er der noget som har prøvet at sende alt ind og så fx få et svar om at der mangler yderligere dokumentation.
Vi blev blot bedt om at skrive under på, at vi ikke har været gift før dvs. vi har ikke skulle indsende en mexicansk civilattest men jeg bliver bekymret om det pludselig kan ske og man så skal gennem et bureukratisk helvede for at få den stemplet og hvad ved jeg både i det ene og andet land.

Tusind tak på forhånd hvis der er nogen som kan hjælpe.

Hilsener
Den Fortvivlede Brud

brazil1
Indlæg: 3
Tilmeldt: 01.06.2021 07:27:49

Re: Prøvelsesattest - erfaringer søges!

Indlæg af brazil1 » 15.07.2021 20:53:49

Vi står i lidt samme situation og fik samme besked med “2 uger til 1 måned” da jeg ringede ind i dag.

Men da jeg bad om at blive ringet op den anden dag oplyste en anden sagsbehandler også at de juridisk var “forpligtet til at behandle sagen inden for 5 hverdage” hvis alle informationer er korrekte så hun anbefalde at ansøge igen og betale nyt gebyr!
Nogen der kender til den regel??

Besvar