Kan vi familiesammenfoeres uden aegteskab?
-
Kan vi familiesammenfoeres uden aegteskab?
Kan vi familiesammenfoeres uden aegteskab og hvordan? Hvis vi kun er kaerester/partner hvordan kan vi saa familiesammenfoeres?
Re: Kan vi familiesammenfoeres uden aegteskab?
Hvis I har boet sammen i mindst 12 forudgående måneder, kan jeres forhold ligestilles med et ægteskab i forhold til at få opholdstilladelse.
Jeg tror 12 mdr er for kort tid, ifølge domspraksis skal man have boet sammen 18-24 måneder før man søger.
Hvis praksis er ændret kan jeg ikke finde noget på det?
Hvis praksis er ændret kan jeg ikke finde noget på det?
-
Det forstaar jeg ikke. Hvis vi soeger om opholdstilladelse er det jo netop for at kunne bi sammen, hvilket vi ikke kan uden opholdstilladelse?
Mvh
Mvh
-
I kan have boet sammen i andre lande.
Fra Nyidanmark:
Ved fast samliv forstås, at I har boet sammen i mindst ca. 1 år og 6 måneder på fælles adresse.
Samlivsforhold kan fx dokumenteres ved:
fælles lejekontrakt eller fælles bopælsregistrering
dokumentation for længerevarende ophold i hinandens bopælslande, fx kopi af flybilletter eller kopi af visum.
I det sidstnævnte tilfælde skal det også kunne sandsynliggøres, at I har boet sammen under opholdene. Det er som udgangspunkt ikke tilstrækkeligt, at I har samlevet under forskellige besøgsophold hos hinanden.
Fra Nyidanmark:
Ved fast samliv forstås, at I har boet sammen i mindst ca. 1 år og 6 måneder på fælles adresse.
Samlivsforhold kan fx dokumenteres ved:
fælles lejekontrakt eller fælles bopælsregistrering
dokumentation for længerevarende ophold i hinandens bopælslande, fx kopi af flybilletter eller kopi af visum.
I det sidstnævnte tilfælde skal det også kunne sandsynliggøres, at I har boet sammen under opholdene. Det er som udgangspunkt ikke tilstrækkeligt, at I har samlevet under forskellige besøgsophold hos hinanden.
-
Hej. Jeg spoerger ikke angaaende familiesammenfoering efter danske regler, jeg spoerger efter EU reglerne.
Dansk praksis er mindst 12 måneders forudgående samliv. I andre lande kan de have skrappere krav, men ikke mere end højst 18 måneder.