ægteskabsaattest fra Irak

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
mira33

ægteskabsaattest fra Irak

Indlæg af mira33 » 11.02.2018 22:56:44

Hej med jer.

Jeg har et spørgsmål ang. vielsesattest fra Irak. Jeg har hørt/læst at man ikke kan legalisere vielsesattester fra Irak pga situationen.
På ankestyrrelsens hjemmeside står der :
Legalisering/apostillepåtegning
Det er for tiden ikke muligt at få dokumenter fra Irak legaliseret. Det er, på grund af den sikkerhedsmæssige situation i Irak, heller ikke muligt at få verificeret dokumenter i landet. (26.6.2017)

Betyder det at hvis jeg bliver gift i Irak, som er min forlovedes hjemland, så kan vi ikke bruge vielsesattesten i Dk til en FS ?
Hvad gør man så, hvis vi ønsker at blive gift ? Kan vi blive gift i Tyrkiet feks., selvom vi ikke er tyrkiske statsborgere og heller ikke bor i Tyrkiet ?
Er der andre alternativer ?

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: ægteskabsaattest fra Irak

Indlæg af mh1 » 12.02.2018 08:38:04

Ja, det vil formodentlig kunne lade sig gøre at blive viet i Tyrkiet, og ægteskabsattest derfra legaliseres med apostille. Som udlændinge vil I automatisk få en international attest, dvs. den vil være flersproget og ikke behøve oversættelse. Det kræver noget benarbejde, og al dokumentation skal oversættes til tyrkisk, hvilket billigst gøres i Tyrkiet.

Tjek her, hvad der skal til - engelsk tekst nederst på siden (Beyoglu ligger centralt i Istanbul):
http://www.beyoglu.bel.tr/hizmetler/det ... /120/840/0
mh
Rådgiver for ÆUG

Sansuna

Indlæg af Sansuna » 20.02.2018 09:07:05

Hej mh.
Ved du om det mira skriver betyder at man ikke kan bruge en vielsesattest fra Irak ?
Min kæreste indrejste til Tytkiet helt lovligt i 2014, men han forlod Tyrkiet ulovligt efterfølgende for at komme til Dk og søge asyl. Desværre tror vi måske at han bliver sendt hjem. Kan han så ikke betale en bøde eller noget for at komme ind i Tyrkiet igen ?
Hvis vi ikke kan bruge en vielsesattest fra Irak , så er vi nødt til at btuge Tyrkiet. Det gør dey bare svlrt hvis han ikke kan komme ind :cry:

mh skrev:
12.02.2018 08:38:04
Ja, det vil formodentlig kunne lade sig gøre at blive viet i Tyrkiet, og ægteskabsattest derfra legaliseres med apostille. Som udlændinge vil I automatisk få en international attest, dvs. den vil være flersproget og ikke behøve oversættelse. Det kræver noget benarbejde, og al dokumentation skal oversættes til tyrkisk, hvilket billigst gøres i Tyrkiet.

Tjek her, hvad der skal til - engelsk tekst nederst på siden (Beyoglu ligger centralt i Istanbul):
http://www.beyoglu.bel.tr/hizmetler/det ... /120/840/0

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 21.02.2018 17:12:10

Hvis han skal bruge visum for at komme ind i Tyrkiet, vil han med en billet til Tyrkiet slet ikke få lov at komme gennem paskontrollen i lufthavnen uden et visum. Jeg ved ikke, hvor svært han vil få med at få et nyt visum, men Tyrkiet er nok lidt ligeglad med hvordan han forlod landet, så hvis han kunne få det tidligere, kan han måske godt igen.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar