Forvirret omkring dokumenter

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Zazinda
Indlæg: 51
Tilmeldt: 01.12.2016 23:23:48

Forvirret omkring dokumenter

Indlæg af Zazinda » 08.11.2017 15:28:12

Hej
Er der nogen der kan anbefale hvordan jeg sender dokumenter til udenrigesministeriet ?
Jeg skulle ligge en kuvert ved så udenrigesministeriet
Sender deres arbejde til Thailandske ambassaden i København så de kan færdiggøre
Dokumenterne.

Jeg er ved at tude for kan ikke finde rundt i det.
Udenrigesministeriet fortæller ambassaden ikke kan kræve min førtidspensionudbetalings meddelse oversat??
Et kind kys til den person som kan hjælpe mig med
Hvilke dokumenter jeg skal sende til udenrigesministeriet
Som er første stoppested . ?
Jeg har lige talt med thailandske ambassade i Kbh
De kan knap forstå dansk og svarede på andet end det jeg egentligt skulle finde ud af.
Danske ambassade i Thailand svarer ikke heller ikke mail.
Jeg har medicin attest
Ægteskabsattest ( på eng)
Lønseddel
Pas
Dokumentet til indgåelse af ægteskab
Skal man bruge straffeattest eller dåbsattest ?
Alt er udfyldt og klar
Er der andet ?
Omkring mit pas hvordan har de tænkt her?
Er det kun kopier eller hele mit pas der skal ud på en tur med posten.
Jeg ved jeg skal betale for det forskellige ligeså

Er der noget jeg kan anbefales med forsendelsen .
Sikkert og hurtigt ?
Jeg skal jo betale forud for legalisering i UM og de bad mig kontakte ambassaden for at spørge hvilke dokumenter der kræves .. ark er presset
God dag
🌺

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Forvirret omkring dokumenter

Indlæg af mh1 » 08.11.2017 18:26:40

For at kunne blive viet skal I medbringe:
Pas + oversættelse af sider med information om jeres identitet (din kærestes er måske anderledes end et dansk pas). Få to kopier af oversættelsen når du har fået legaliseret.

Jeres indrejsevisum (så vidt jeg ved får man en seddel på det)

Jeres oversatte ægteskabsattester.

Det du skal sende til legalisering er altså dit pas + oversættelse og ægteskabsattest + oversættelse.

HUSK at få vielsesattesten oversat og legaliseret, før du rejser hjem!

Bevis for indtægt skal først bruges, når din mand skal søge visum, og det gør han jo via en dansk repræsentation, så det skal ikke oversættes.
mh
Rådgiver for ÆUG

gambler
Indlæg: 429
Tilmeldt: 16.01.2017 09:50:07

Re: Forvirret omkring dokumenter

Indlæg af gambler » 08.11.2017 19:54:07

amb. i bangkok svarer på mail :!: :idea: (men ikke så hurtigt)

man får ikke nogen seddel på indrejse i thailand : derimod blot stempel i pas, med gyldighed 30 dage (som dansker)
og så er der et depature card, men det er ret værdiløst, mener dog at huske det er stemplet også
(arrivel card udfylder man også, men det beholder pas politi)
Senest rettet af gambler 08.11.2017 20:18:41, rettet i alt 1 gang.

gambler
Indlæg: 429
Tilmeldt: 16.01.2017 09:50:07

Re: Forvirret omkring dokumenter

Indlæg af gambler » 08.11.2017 20:16:22

@zazinda ; hvorfor ikke holde det hele i én og samme tråd, istedet for hele tiden oprette nye

så har dem der kan svare dig da lidt forudsætning for at samle alle problemstillinger ét sted, og så brug 5 minutter mere når
du skriver, noget af det giver ind imellem ikke meget mening

Zazinda
Indlæg: 51
Tilmeldt: 01.12.2016 23:23:48

Re: Forvirret omkring dokumenter

Indlæg af Zazinda » 10.11.2017 13:26:29

Når jeg skal have oversat to dokumenter ville jeg høre
Om en evt har et bud på dette ?
Hvor man anbefaler dette gøres ?
God weekend

Besvar