Er der nogen som helst mulighed for at man kan få et registreret partnerskab med en asylansøger.
Min marokkanske kæreste gennem 1 1/2 år er nu asylansøger i Danmark. Vi ønsker at "gifte os" men så vidt jeg kan se er det ikke muligt så længe han er asylansøger. Vi tror desværre ikke at man vil give ham asyl fordi han er fra Marokko. Men hvis jeg "gifter mig" med ham, kan jeg jo prøve at familiesammenføre ham. Og han vil således jo heller ikke koste Danmark noget. Jeg kan forsørge ham, og han vil ligeledes meget nemt kunne få sig et job.
Kan det lade sig gøre?
Hilsen Finn Christensen
Registreret partnerskab med asylansøger
Det kan kun lade sig gøre i Danmark, hvis det lykkes jer at finde nogen, der er parat til at vie jer. Der er hvert år nogle få historier om kommunalpolitikere, som lader sig overtale og ser stort på reglerne, men chancen er måske 1 ud af 1000.
Desuden diskriminerer lovgivningen, når du vil indgå registreret partnerskab med en udlænding. Vedkommende skal have boet i Danmark i mindst 2 år.
Nå, men du har jo allerede haft et indlæg om emnet tidligere
viewtopic.php?t=1925&start=0&postdays=0 ... artnerskab
Som nævnt tidligere kan det måske lade sig gøre, hvis du er parat til at flytte til Sverige, men du må spørge myndighederne derovre så
Desuden diskriminerer lovgivningen, når du vil indgå registreret partnerskab med en udlænding. Vedkommende skal have boet i Danmark i mindst 2 år.
Nå, men du har jo allerede haft et indlæg om emnet tidligere
viewtopic.php?t=1925&start=0&postdays=0 ... artnerskab
Som nævnt tidligere kan det måske lade sig gøre, hvis du er parat til at flytte til Sverige, men du må spørge myndighederne derovre så
Senest rettet af skaanebo 15.11.2008 17:11:36, rettet i alt 1 gang.
P.S. Jeg forstår ikke, hvorfor I har valgt den lange pinefulde vej med at søge asyl, få afslag, appellere og blive deporteret hjem for aldrig mere at kunne komme til Danmark og Schengen.
Alt, hvad der krævedes, for at I kunne indgå partnerskab, var jo, at han tog hjem til Marokko og søgte om et nyt turistvisum, hvorefter I så kunne gifte jer i Danmark og leve lykkeligt til jeres dages ende, som der står i eventyrene.
I stedet har I valgt en lang pinefuld vej, der kun har en mulig slutning - hjemsendelse til Marokko og en sag, der gør, at han aldrig vil kunne få visum igen.
Hvis det var, fordi I var bange for, at han ville få et stempel i sit pas ved udrejsen, hvor der stod, at han havde 'overstayed' sit visum, så kunne I jo også have rejst ud med en fiskerbåd fra Spaniens sydkyst, blot den modsatte vej af de illegale immigrantbølger. Så ville der ikke være noget udrejsestempel, der sagde, at han var blevet i Danmark for længe, og der ville slet ikke have været nogen sag hos danske myndigheder.
Men nu har I valgt at forlænge pinen og følge den umulige vej. Det er en rigtig dårlig sag, I står med, og det vil være så godt som umuligt at få lov til at blive i Danmark.
Alt, hvad der krævedes, for at I kunne indgå partnerskab, var jo, at han tog hjem til Marokko og søgte om et nyt turistvisum, hvorefter I så kunne gifte jer i Danmark og leve lykkeligt til jeres dages ende, som der står i eventyrene.
I stedet har I valgt en lang pinefuld vej, der kun har en mulig slutning - hjemsendelse til Marokko og en sag, der gør, at han aldrig vil kunne få visum igen.
Hvis det var, fordi I var bange for, at han ville få et stempel i sit pas ved udrejsen, hvor der stod, at han havde 'overstayed' sit visum, så kunne I jo også have rejst ud med en fiskerbåd fra Spaniens sydkyst, blot den modsatte vej af de illegale immigrantbølger. Så ville der ikke være noget udrejsestempel, der sagde, at han var blevet i Danmark for længe, og der ville slet ikke have været nogen sag hos danske myndigheder.
Men nu har I valgt at forlænge pinen og følge den umulige vej. Det er en rigtig dårlig sag, I står med, og det vil være så godt som umuligt at få lov til at blive i Danmark.
Ja, det er jo kedeligt. Hvor længe har I boet sammen i Danmark nu? Hvis I er oppe på mindst 18 måneder kan I gøre brug af EU-reglerne og flytte til et andet EU/EØS-land i en periode, så er der nemlig intet krav om, at I skal være gift. Og efter 10 uger i fx Sverige eller Tyskland eller et andet EU/EØS-land kan I jo flytte tilbage til Danmark og gøre brug af EU-retten til at bosætte jer der sammen, stadig uden at være gift. Men det forudsætter altså mindst 18 måneders samliv.
Alternativt så bo sammen i Marokko i 18 måneder og søg dernæst til et andet EU/EØS-land efter samme fremgangsmåde.
Alternativt så bo sammen i Marokko i 18 måneder og søg dernæst til et andet EU/EØS-land efter samme fremgangsmåde.